Тріснута алюмінієва рама велосипеда. Титан

“Пиши про велосипед або помри

їздити на велосипеді, писати про це в блозі або померти. Це те, чим я займаюся тут останнє десятиліття.

Спочатку трохи історії:

В українських уранових шахтах робітники часто витягують м’який, тьмяний сірий метал разом з радіоактивним паливом для ядерної бомби, яке вони шукають. Цей ресурс на стороні – скандій, і під час холодної війни металурги СРСР з’ясували, що якщо додати трохи цього тьмяного металу в чан з розплавленим алюмінієм, то отриманий сплав досить міцний, щоб його можна було виточити у формі ракети, а потім пробити крізь п’ять футів льоду на атомному підводному човні.

Коли СРСР розпався, канадська компанія Ashurst Technology (яка з тих пір померла) купила знання та інфраструктуру для використання скандію у своїх українських партнерів, а потім ліцензувала їх компанії Easton Sports. Компанія Easton, виробник алюмінієвих труб для велосипедних рам, почала використовувати цю технологію, щоб виготовляти легші та міцніші набори труб, ніж будь-хто інший на ринку.

Скандій працює, переконуючи молекули алюмінію перебудовуватися. Коли алюміній виплавляється, він твердне до мікроскопічних зерен, які з’єднуються між собою, утворюючи міцну архітектуру. Скандій, серед іншого, робить ці зерна меншими, що дозволяє їм щільніше прилягати одне до одного для створення більш щільної та міцної загальної структури.

Скандій також перериває кристалізацію розплавленого алюмінію на молекулярному рівні, коли метал охолоджується. Це означає, що властивості сплаву з меншою ймовірністю зазнають впливу термічної обробки та зварювання, тому алюмінієвий сплав, наповнений скандієм, з меншою ймовірністю розтріскується під час охолодження. Це особливо цінно для високоміцного алюмінію, такого як сплав 7005. Традиційно зі сплавів 7005 виготовляють легкі, міцні, ковані або оброблені на верстатах з ЧПУ велосипедні компоненти, але їх не можна зварювати, оскільки вони слабшають, коли плавляться. Додавання скандію в трубу або в заповнювач між зварними трубами робить розплавлений алюміній 7005 придатним для використання у зварних компонентах, таких як рами.

Отже, на хімічному рівні алюмінієві сплави, наповнені скандієм (менше 0.5% за об’ємом) є міцнішими та більш зварюваними, ніж сплави без скандію. Чому б нам не використовувати його в кожному компоненті велосипеда??

Куди дівається скандій?

Скандій дорогий. Імпортерів і видобувачів скандію не так багато, а ті, що є, беруть за нього високу ціну. Це означає, що його використовують лише виробники, які спеціалізуються на легких та високоякісних деталях, і зазвичай лише для гоночних компонентів. Крім того, протягом тривалого часу Easton Sports був єдиним виробником з власною технологією виготовлення скандієвих трубок. Це призвело до появи ринку підробок, який потім призвів до скандалу, що отримав погану пресу, коли підроблені рами тріснув або зламалися:

Та ж історія з вуглецевими композитами, які отримали погану славу в перші роки, коли підробки Cervelos і Pinarellos, які люди купували на Alibaba.com, почали відклеюватися. Однак, з вуглецевими композитами промисловість була готова запустити рекламні кампанії, щоб протистояти недоброзичливим ЗМІ. Оскільки скандій – це насправді просто переодягнений алюміній (звідси і термін SCAMdium), промисловість вирішила, що краще поховати будь-які знання про цей метал, за винятком кількох випадків.

Знаючи це, справедливо сказати, що скандій ніколи не зник. Кожного разу, коли ви їдете на високоякісній алюмінієвій гоночній рамі, виготовленій зі зварного алюмінію серії 7005, ви, ймовірно, їдете на невеликій кількості скандію. Багато алюмінієвих сплавів марки 6061 також використовують скандій. Насправді, велосипедна промисловість є одним з найбільших ринків збуту скандію, як і раніше.

Отже, скандій нікуди не зник, його просто перестали називати скандієм.

Одна з моїх улюблених серійних рам усіх часів, Salsa Podio, була зроблена зі сплаву алюмінію/скандію/магнію/таємничого металу. Я думаю, що це не так оправа і вилка продавалась менше ніж за 600, але важила стільки ж, скільки карбонова рама Trek Madone за 2000, а якість їзди була такою ж або навіть кращою.

Наразі є кілька брендів, які все ще позиціонують свої рами як виготовлені зі скандію. Але насправді, це більш поширене явище, ніж показують маркетологи.

Наприклад, цю статтю? У мене є ціла серія статей про те, як побудувати велосипедну раму та вилку. Хочете дізнатися більше про велосипедні маркетингові трюки та про те, як працює цінова сигналізація? Подивіться на цю публікацію. Але якщо ви хочете почитати щось цікаве, що трохи охоплює велосипедну індустрію в Чикаго, прочитайте це.

14 Коментарі та думки власників:

Ця публікація пропонує кращу інформацію про скандій, ніж та, що представлена в інших джерелах, але в ній все ще є деякі кричущі помилки. Твердооксидні паливні елементи (в основному енергія Блума) споживають більшу частину поточного виробництва скандію. В алюмінієвих сплавах вміст скандію в середньому становить близько 0.1%, що достатньо для підвищення міцності сплаву 7005 на /- 25%. Використання в сплавах 6ххх дає не більше 15% поліпшення. На графіку показані прогнозовані обсяги за категоріями. Станом на сьогодні велосипедний бізнес використовує менше скандію, ніж лакрос або бейсбол, хоча обидві ці категорії використовують дуже мало. Застосування цього потужного легуючого елементу історично обмежувалося відсутністю розробки спеціальних сплавів, пристосованих для використання найвищої ефективності скандію. Si та Cu негативно впливають на ефективність скандію. Цілком можливо, що раннє використання скандію буде розглядатися як тестовий запуск нової технології, подібно до рам Graftek, ALAN або Vitus у категорії вуглецевих епоксидних рам. Скандій не потребує народної підтримки, щоб бути високоефективним рафінувальником зерна для алюмінієвих сплавів. Але маркетинг скандію в трубках, які мають легуючі елементи, що обмежують його ефективність, є дурною справою. Відповісти Видалити

Дизайн

Одна з перших речей, яку ви помітите в цьому велосипеді, це те, що задній амортизатор розташований дуже низько і майже всередині нижньої виносної труби. Cannondale називає цей амортизаційний відсік Gravity Cavity. По суті, це роз’ємна нижня труба великого діаметру з кришкою, що закривається болтом для захисту амортизатора. Краса цієї конструкції, окрім власне краси, полягає в дуже низькому центрі тяжіння, який вона забезпечує. І, як наочно продемонстрували електровелосипеди, низький вхід сили тяжіння дійсно покращує характеристики їзди.

Потім Cannondale взяла два найкращі на сьогоднішній день елементи конструкції підвіски, високий півот і лінк Хорста, і об’єднала їх, щоб створити платформу, яка надзвичайно добре налаштовується для досягнення контрольованого антиприсідання і антипідйому, а також траєкторії задньої осі без віддачі педалей. Такий велосипедний гігант, як Cannondale, має ресурси. Це допомогло їм визначити кожен розмір зі спеціальною довжиною ланцюгової стійки. Є багато лінійок велосипедів, які не мають цієї переваги. Cannondale називає це геометрією пропорційного відгуку, про яку ніхто ніколи не згадає, але кожен повинен оцінити. Результат – велосипед, який навмисно збалансований спереду і ззаду.

Дуже гарний вид на гравітаційну порожнину.

Jekyll насправді не має жодних екстремальних географічних вимірів. Колісна база (1264 мм) та виліт (475 мм) насправді коротші, як для великого повноцінного ендуро велосипеда. Поліспаст – середина дороги 442 мм. Кут нахилу головки становить 64 градуси, що знову ж таки є досить консервативним показником на сьогоднішній день. Якість збірки натяжного шківа, напрямних та шарнірів виглядає фантастично і є дуже чистою як для системи натяжного шківа.

Cascade Components зараз продає кефалі для Jekyll, але я ніколи не думав, що вона мені знадобиться.

Специфікація

Існує дві моделі Jekyll. Більш дешевий Jekyll 2 і Jekyll 1, який тестується тут. Обидві моделі випускаються в дуже крутому графітовому кольорі, але Jekyll 2 має яскравий фіолетовий серпанок, а Jekyll 1 – не менш яскравий Beetle Green.

Jekyll 1 поставляється з першокласною повною підвіскою Kashima, заводського рівня Fox. Спереду 170-міліметрова вилка Factory 38, а ззаду – Factory Float X2 з ходом 165 мм. Гальма також на найвищому рівні – SRAM Code RSC з роторами 220/200 мм. Трансмісія – дуже респектабельна SRAM GX Eagle, а обода – WTB KOM i30 Trails, на яких я їздив раніше, і які занадто м’які для серйозного ендуро. Підсідельний штир – 170мм Cannondale DownLow, а винос – 35мм FSA. Карбоновий кермо Cannondale HollowGram – приємний штрих.

Мені подобаються ці спрощені графіки порівняння.

Початкове налаштування

Cannondale відомий своїми запатентованими функціями та підвіскою, такими як Headshok та більш відома вилка Lefty. На щастя, ця нова велика гірська машина, яка прагне, щоб її сприймали серйозно, обійшлася без суперечливих оригінальних компонентів.

Запасне вуглецеве кермо Cannondale поставляється на 780 мм, тому я залишив його нерозрізаним. Я змінив 35-міліметровий шток на 40-міліметровий, щоб додати трохи до 475-міліметрового вильоту, оскільки у мене довгаста верхня частина тіла.

Я почав їздити на цьому велосипед в зимовий час в Північному Ванкувері, тому я поміняв передню підвіску Maxxis Assegai з MaxxTerra на MaxxGrip. Ззаду я залишив MaxTerra DHRII, але вставив вставку Tannus Tubeless, щоб спробувати продовжити життя приреченому алюмінієвому ободу WTB.

Як я вже згадував у першому огляді, будучи 6 футів заввишки, я виявив, що підсідельний штир 200 мм дає набагато кращу маневреність на велосипед ніж 170 мм. Я поміняв підсідельний стовп на OneUp 210mm, який був чудовим.

Для початкового тиску в підвісках я встановив передню на 90 фунтів на квадратний дюйм, а задню на 215 фунтів на квадратний дюйм. Щодо налаштувань демпфування, я просто дотримувався рекомендованих вихідних точок в онлайн-посібнику з налаштування Fox, а щодо інших налаштувань заднього амортизатора я дотримувався посібника з налаштування підвіски Cannondale Jekyll в додатку до інструкції для власників.

Повний 29er, вилка Horst та високий шарнір означають мінімальний пошук необхідного зчеплення з дорогою на поворотах.

Налаштування підвіски

На Jekyll було надзвичайно комфортно їхати на швидкості одразу. Зчеплення в поворотах здавалося мені дуже хорошим, і я замислився, чи не є це наслідком того, що я відійшов від серії тестових велосипедів кефалевих велосипедів. Для мене один з найшвидших способів відрізнити велосипеди для тестування – це те, наскільки спокійно та стабільно вони почуваються на швидких крутих пересічених ділянках на знайомій трасі. Cannondale почувався дуже добре ще до того, як я почав вішати локшину та крутити ручки регулювань.

Великою несподіванкою було те, як легко було відірватися від землі та пересуватися. Я не хочу цього говорити, але все одно скажу: він виявився більш маковим, ніж я очікував. Я був здивований, бо колись давно (десь рік тому) я їздив на велосипед Коли ви бачили велосипед, який би ви хотіли, щоб він був легким і швидким велосипед вивантажуючись з пікапа з високим розвалом і холостим ходом, ви подумали, що ось і санки. Це вже не так, і Cannondale є ще одним прикладом. Завдяки несподіваній і довгоочікуваній спритності я зміг повільно зменшити тиск заднього амортизатора, трохи більше просісти і все ще мати велосипед, який я міг відірватися від землі, коли мені це було потрібно. Наразі я використовую 190 фунтів на квадратний дюйм у задньому амортизаторі (порівняно з початковими 215 фунтів на квадратний дюйм).

Провівши більше часу на велосипеді, я не був задоволений тим, як працює вилка мотоцикл впорався з послідовними великими ударами. Трохи перебільшуючи, я відчував себе так, ніби я підстрибував, чекаючи, коли контроль повернеться. Зробивши кілька коригувань, я виявив, що відповідь полягала у прискоренні відскоку вилки більше, ніж я коли-небудь вважав за потрібне. Після того, як я знайшов ідеальну точку відскоку, я вже на перших 100 футах траси міг сказати, що я в справі. З тих пір велосипед був винятковим для їзди, і він залишається спокійним як при малих, так і при великих послідовних ударах. Насправді їзда на велосипеді Джекіла настільки вселяє впевненість, що я тепер їжджу на ньому велосипед у велопарку “Вістер” більше, ніж мій DH-велосипед. Мої поточні налаштування вилки – 90 psi, HSC 5 out, LSC 8 out, HSR 7 out, LSR 8 out.

Деніз займається своїми справами за об’єктивом.

Блог

Багато моделей велосипедів низького та середнього класу поставляються з алюміній рама, а іноді навіть вилка, якщо вони повністю жорсткі і призначені для дороги.

Мій приміський MTB також виготовлений із сплаву A6, тому мені завжди було цікаво читати про алюміній як про рама матеріал.

Поширеним питанням, яке часто викликає палкі дискусії, є те, чи зношуються алюмінієві рами, чи їх вразливість до втоми перебільшена.

Алюмінієві рами зношуються в результаті накопиченої втоми, яка з часом знижує жорсткість і міцність на розрив матеріалу. Вважається, що алюмінієві оправи можуть пройти через обмежену кількість циклів навантажень, перш ніж з’являться тріщини і врешті-решт вийдуть з ладу.

Розуміння межі витривалості металу

Межа витривалості позначає найбільшу кількість напруги, яку матеріал може витримати без деформації.

Якщо прикладена сила перевищує межу витривалості, це призведе до поступового або раптового пошкодження конструкції. Але якщо вона нижча за межу витривалості, то матеріал збереже свою еластичність і цілісність.

Інші два терміни для межі витривалості – це межа втоми та втомна міцність.

Алюмінієві рами зношуються, оскільки алюміній не нагрівається до високої температури і має реальну межу витривалості.

Як наслідок, навіть невеликі цикли навантажень, які інші матеріали, такі як сталь, не реєструються як шкідливі, з часом накопичуються і призводять до руйнування матеріалу.

Ось чому втомна міцність алюмінію представлена як кількість циклів, які матеріал може витримати до деформації.

Сталь проти. Алюміній

На відміну від алюмінію, сталь має більш визначену межу витривалості. Якщо напруга, що прикладається до сталевого сплаву, нижче межі витривалості, то, теоретично, матеріал може витримати нескінченну кількість циклів навантажень без жодних структурних пошкоджень.

Існує сильна кореляція між межею міцності сталі на розрив (межею напруги, яку матеріал може витримати до руйнування) та її межею витривалості.

Чим вища межа міцності сплаву на розрив, тим вища межа витривалості.

Зазвичай межа витривалості сталі становить близько 50% від межі міцності на розрив.

Наприклад, межа міцності холоднокатаної сталі 4130 Cr-Mo становить близько 690 МПа (100076 PSI), а межа витривалості – 370 МПа (53663 PSI).

Сталь з межею витривалості

Графік вище ілюструє межу витривалості сталі 4130. Коли прикладена напруга досягає понад 370 МПа, матеріал поступово починає деформуватися.

Однак до цього моменту матеріал не пошкоджується і теоретично може витримати необмежену кількість циклів навантажень з такою інтенсивністю.

Межа витривалості алюмінію

Графік 2 ілюструє долю алюмінію під впливом стресу. Якщо навантаження не припиняється, то матеріал буде продовжувати накопичувати втому навіть тоді, коли рівень навантаження зменшиться. Тому в досить великих масштабах алюміній не має іншого вибору, окрім як завжди виходити з ладу.

Це ідеальні умови

Наведене вище стрес-тестування працює лише в ідеальних умовах.

У “стерильному середовищі” сталь справді може витримати необмежену кількість циклів навантажень до межі витривалості.

Однак були випадки, коли сталь виходила з ладу, коли цикли навантажень досягали експоненціальних рівнів.

Скільки циклів навантаження може витримати алюміній?

Це залежить від фактичної конструкції елемента, температури та марки алюмінію.

У літературі, яку я зміг знайти, йдеться про те, що базовий алюміній, як очікується, вийде з ладу після 500 мільйонів циклів.

Як промисловість справляється з цим? Алюмінійвтома алюмінію?

Щоб збільшити міцність алюмінію на розрив, а також кількість циклів навантажень, які він може витримати, інженери проектують рами таким чином, щоб пом’якшити частину навантажень, значно потовщити трубки та посилити найбільш вразливі частини рами, такі як головна труба.

Як виходять з ладу втомлені алюмінієві рами?

Алюмінієвий рама яка ось-ось вийде з ладу, зазвичай втрачає свою жорсткість і в різних місцях з’являються скрипи та дрібні тріщини. Зварні шви, область нижнього кронштейна, підсідельний штир і нижня труба є одними з найбільш вразливих місць, але поломка може статися в будь-якій точці.

Алюміній також відомий можливістю несподіваного і раптового виходу з ладу. Або іншими словами, коли вона ламається, вона ламається повністю. E.g., Винос руйнується і відпадає від решти рами.

Тим часом, сталь часто згинається перед тим, як зламатися, і таким чином дає велосипедисту більше ознак того, що ось-ось станеться.

Проте, сталеві рами також можуть зламатися раптово і повністю. Поширеним прикладом можуть бути рами з високоміцної сталі, які можна знайти на багатьох велосипедах BMX нижчого рівня. При агресивній їзді ці рами також виходять з ладу несподівано і важко.

Який термін служби алюмінієвої рами? Алюмінієва Рама?

Термін служби алюмінієвої рами залежить від наступних факторів:

Якість та конструкція

тріщина, алюміній, велосипед, рама

Сортність алюмінієвих рам алюмінієвий, конструкція та якість зварних швів значно впливають на довговічність алюмінієвої рами.

Рік виробництва

Великий попит на алюмінієві рами стимулює більш складне виробництво. Нові алюмінієві рами, як правило, кращі за старі.

тріснула, алюміній, велосипед, рама

Часті запитання

Чи втомлюються і вмирають алюмінієві рами?

Деякі люди стверджують, що після пристойної кількості використання (наприклад.g., 5 років) алюмінієві рами стають “м’якшими” і втрачають свою початкову чутливість. Це так званий “мертвий” стан.

Це твердження недоведене, але наявні анекдотичні дані свідчать про те, що це теж не казка.

Як можна продовжити термін служби алюмінієвої рами?

Використовуйте велосипед за призначенням.

Якісна алюмінієва рама не руйнується протягом тривалого часу, якщо велосипед використовується за призначенням.

Наприклад, якщо у вас алюмінієвий шосейний велосипед, дотримуйтесь їзди по дорогах і не використовуйте його для турів або гравію.

Якщо у вас гірський велосипед Cross Country, не катайтеся на спусках.

Почистіть раму

Сіль і вода можуть прискорити корозію алюмінію.

Тому, якщо ви хочете доглядати за алюмінієвою рамою, ви можете припаркувати її в гаражі на зиму, а замість неї використовувати велосипед-битер.

Але якщо у вас лише один велосипед і ви хочете покладатися на нього цілий рік, вам слід регулярно чистити раму, особливо взимку, коли дороги вкриті протизамерзаючими речовинами.

Використовуйте захист рами

Ви можете зменшити ризик подряпин рами, надягнувши на неї захист.

Однією з найбільш вразливих ділянок є винос, оскільки гальмівні троси та троси перемикачів часто відшаровуються від фарби і оголюють поверхню алюміній знизу.

Також дуже бажано використовувати захисний трос, якщо у вас є гора велосипед. Завдання протектора – захистити ланцюг від ланцюга, який відскакує, коли місцевість нерівна.

Порада: Ви можете виготовити власний захисний кожух, використовуючи стару внутрішню трубу.

ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ: Чи можна використовувати наклейки замість захисту рами?

Наклейки можуть виглядати круто, але у них є два недоліки – вони тонкі і можуть приховати потенційну тріщину. Тим не менш, якщо у вас немає нічого іншого, наклейки можуть бути хорошим тимчасовим рішенням. Ви також можете використовувати клейку стрічку.

Це те, що я робив колись, коли троси перемикача передач вгризалися в винос мого велосипеда. Іншим варіантом може бути обмотування ураженої ділянки внутрішньою трубкою. Цей метод забезпечує значний захист, але також може приховати тріщину.

Якщо ви використовуєте один із “методів маскування”, ви можете час від часу “роздягати” ділянку, щоб оглянути її на наявність тріщин.

Якщо алюмінієві рами накопичують втому і їх важче ремонтувати, чому вони такі популярні??

Алюміній є популярним матеріалом для рам з наступних причин:

Алюмінієві рами можуть накопичувати втому, але якщо вони спроектовані та виготовлені з увагою до деталей, їм знадобиться багато часу (10 років), щоб вийти з ладу при використанні з середньою інтенсивністю.

В яких місцях алюмінієві рами тріскаються найчастіше?

Рама може тріснути де завгодно, але найбільш поширеними місцями є наступні:

  • Перехрестя, де з’єднуються головна труба та нижня труба.
  • Нижній кронштейн
  • Зварні шви, що з’єднують підсідельний штир з нижнім кронштейном.
  • Місця, де підсідельний штир з’єднується з підсідельною трубою.
  • Труба підсідельного штока.

Загалом, найбільш крихкими місцями є зварні шви та вставки. Рідко труби алюмінієвої рами ламаються посередині, але подібні сценарії не є чимось незвичайним.

Тим не менш, при екстремальному катанні рама може зламатися в найрізноманітніші способи, незалежно від матеріалу, з якого вона виготовлена.

Чи можна відремонтувати вм’яту алюмінієву раму?

Алюміній не терпить деформації. Після вм’ятини рама часто занадто скомпрометована, щоб продовжувати їздити на ній.

Витягування вм’ятини ще більше зменшить цілісність рами, оскільки алюміній не любить згинатися.

У більшості випадків найбезпечнішим і, ймовірно, найкращим варіантом буде просто зняти раму і замінити її.

Звичайно, якщо вм’ятина незначна, раму ще можна використовувати.

Якщо у вас вм’ятина на рамі, і ви не знаєте, що робити, зверніться за експертною думкою. Не катайтеся на своєму велосипеда без аргументованого підтвердження того, що це безпечно.

Чи правда, що алюмінієві рами втрачають міцність на розрив при зварюванні?

Зварювання значно послаблює міцність алюмінію на розрив. До ослаблених ділянок відносяться місця зварювання та “зона термічного впливу”, тобто трубки в безпосередній близькості від зварних швів.

Для боротьби з цією проблемою виробники використовують товсті алюмінієві трубки, щоб збільшити площу зварного шва і, відповідно, його міцність.

Крім того, зварні алюмінієві рами проходять термічну обробку, щоб відновити втрачену під час зварювання міцність на розрив і твердість.

Чи доцільно купувати другий алюміній рама?

Це залежить від історії рами. Якщо рама старовинна, і ви не маєте можливості дізнатися, як її використовували, то, можливо, буде розумніше триматися подалі від подібних пропозицій через невизначеність, яку вони несуть.

Який найлегший?

Мета будь-якого хорошого виробника рами – розмістити матеріал рами тільки там, де він потрібен. Відомо, що алюміній і титан легші за сталь, але чи так це насправді?

Процес, який називається “стикування”, призначений для посилення з’єднань на кінцях труб рами, що робить раму більш міцною. Взявши матеріал зсередини трубки, можна оптимізувати її жорсткість і міцність, а побічним ефектом буде легша рама.

Хороші виробники рам використовують різні товщини, діаметри та конусність трубок у своєму розмірному спектрі, оптимізуючи характеристики своїх трубок для подорожей (тобто. жорсткі та міцні).

Титанова рама, яка за міцністю дорівнює сталевій, має приблизно вдвічі меншу вагу та вдвічі меншу жорсткість. Щоб збільшити жорсткість рами до необхідного рівня, виробники титанових рам використовують труби великого діаметру. В результаті рама виходить міцною і жорсткою, але часто легшою (і дорожчою), ніж сталева.

Алюмінієва рама приблизно на третину жорсткіша, на третину легша і вдвічі міцніша за сталеву раму з тими самими характеристиками труб. Ви помітите, що, як і титанові рами, алюмінієві рами також потребують труб великого діаметру з товстими стінками, щоб підтримувати достатню міцність і жорсткість. Незважаючи на використання більшої кількості металу, рами з алюмінію, як правило, легші за титанові та сталеві.

Яку найлегше ремонтувати та модифікувати?

Ремонт Всі рами можна відремонтувати. Сталь найлегше піддається ремонту, але не сподівайтеся, що ваш придорожній ремонт в Киргизстані буде постійним. Сталева труба дуже тонка порівняно з більшістю промислових виробів, і якщо зварювальник не заробляє на життя виготовленням велосипедних рам, є велика ймовірність того, що ваша рама буде пошкоджена в процесі зварювання (хоча швидкий ремонт цілком може допомогти вам продовжити роботу).

Алюмінієві та титанові рами також можна відремонтувати, але для цього потрібні більш складні інструменти та досвід.

Для ремонту будь-якої рами зазвичай недостатньо “заварити” тріщину зверху. Щоб зробити зварний шов міцним, потрібен новий матеріал у вигляді ластовиці або втулки.

Професійна модифікація рама будівельники можуть відносно легко модифікувати сталеві рами – практично все можна замінити або переробити. Ви можете прикріпити кріплення бідон і вкладки дискових гальм; ви навіть можете замінити окремі труби рами, головні труби і змінити відстань між задніми дропаутами.

Що прослужить найдовше?

Міцність рами залежить від її конструкції та якості збірки, а не від матеріалу, з якого вона виготовлена. Високоякісна рама навряд чи зламається під час велотуру, якщо тільки вона не зазнає травматичного досвіду, наприклад, великої аварії спереду.

Втома Сталеві та титанові рами мають “межу втоми”, нижче якої повторне навантаження (згинання рами) можна прикладати нескінченну кількість разів, не викликаючи руйнування. Алюміній, з іншого боку, не має межі втоми, а це означає, що він врешті-решт вийде з ладу після достатньої кількості циклів навантаження.

Хоча відсутність втомної міцності в алюмінієвих рам здається тривожною, вони спроектовані в три і більше разів міцнішими за сталеві рами, легко витримуючи навантаження під час велосипедних подорожей. Коротше кажучи, добре спроектована рама з будь-якого матеріалу не буде схильна до втоми.

Толерантність до дефектів Після появи дефекту деякі матеріали руйнуються швидше, ніж інші. Сталеві та титанові рами мають тенденцію згинатися та вм’ятуватися, а не руйнуватися чи ламатися, надаючи вам трохи більше попереджень від моменту, коли ви вперше помітили тріщину, до моменту, коли вона врешті-решт вийде з ладу. З іншого боку, алюмінієві рами, як правило, швидко покриваються тріщинами і піддаються руйнуванню з набагато меншим попередженням.

Різьба на болтах Різьба на алюмінієвих болтах м’якша, ніж на сталевих. Іноді це може призвести до розриву різьби, якщо ви не будете обережними. Обов’язково змастіть болти невеликою кількістю мастила і зверніть увагу на те, щоб болти входили рівно.

Іржа Сталь вразлива до іржі, але рідко коли рама виходить з ладу з цієї причини. Подивіться, скільки 30-50-річних сталевих рам все ще їздять, незважаючи на те, що живуть на вулиці.

Причина, чому іржа не є великою проблемою, полягає в тому, що сталеві труби відносно товсті і покриті фарбою. Вам слід періодично наносити антикорозійні спреї всередину рами, особливо якщо ви проводите час у вологому кліматі або біля океану. Також непогано час від часу підфарбовувати сталеву раму.

Алюміній Плюси велосипедних рам

Мінуси алюмінієвої рами велосипеда

Аналіз плюсів і мінусів велосипеда з точки зору його переваг та недоліків

  • Drop Bars проти. Плоскі шини
  • Плоскі педалі проти. Без кліпси
  • 700c проти. 26-дюймові колеса
  • Ланцюг vs. Ремінний привід
  • Трубка проти. Безкамерні велосипедні шини
  • Внутрішня втулка шестерні проти. Перемикач
  • Presta проти. Клапани Schrader

Сталеві та алюмінієві рами

Велосипедні рами зазвичай виготовляються зі сплавів. Сплав – це метал, який змішується з іншими металами та елементами. Мета використання сплаву – збільшити міцність або зменшити вагу рами. Існує кілька різних сплавів сталі та алюмінію з дещо відмінними характеристиками. Деякі метали піддаються термічній обробці для додаткової міцності. Тип використовуваного металу відіграє важливу роль у вазі, міцності та ціні рама.

Останні думки: Сталева проти алюмінієвої рами

Вибір між сталевою та алюмінієвою рамою зводиться до ваги, ціни, довговічності, ефективності та комфорту. Є компроміси, на які вам доведеться піти. Не існує ідеального матеріалу для рами.

Якщо вам потрібен легкий або недорогий велосипед, алюміній це, мабуть, кращий матеріал для рами. Якщо ви цінуєте довговічність і комфорт, вам підійде сталева рама. Можливість відремонтувати сталеву раму, якщо вона зламається, є приємним бонусом.

Якщо ви прагнете їздити швидше, вам краще обрати алюміній. Алюміній ефективніший.Більшість велосипедистів, включаючи мене, не дуже переймаються продуктивністю. Ми їздимо для розваги або для перевезення. Не для найшвидшого часу. Який би матеріал рами ви не обрали, я сподіваюся, що цей посібник допоможе вам у прийнятті рішення.

Де ви стоїте на велосипеді зі сталі проти алюмінію рама дебати? Поділіться своїм досвідом та порадами у розділі Коментарі та думки власників нижче!

від Where The Road Forks

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top