Обслуговування гідравлічних велосипедних гальм. Навіщо регулювати супорт дискових гальм

Як часто потрібно промивати гідравлічні гальма велосипеда?

Обслуговування належна робота гідравлічних гальм велосипеда має важливе значення для безпечної їзди, а продування є важливою частиною цього обслуговування. Знання того, як часто продувати гідравліку велосипеда гальма може бути заплутаним процесом, оскільки залежить від декількох факторів.

Зазвичай рекомендується прокачувати гідравлічні гальма велосипеда щонайменше раз на рік або щоразу, коли ви помічаєте зниження ефективності гальмування.

У цій статті ви дізнаєтесь про фактори, які визначають, як часто потрібно промивати гідравлічні гальма велосипеда, ознаки того, що гідравлічні гальма потребують промивання, а також про те, як їх обслуговувати, щоб продовжити термін їхньої служби.

Як часто пропускати кров на велосипеді Гідравлічні Гальма

Частота гальмівних кровотеч залежить від ряду факторів, в тому числі від типу гальмівної системи, умов їзди та особистих уподобань. Наприклад, гонщикам, які часто їздять у вологих та брудних умовах, може знадобитися кровопускання гальма частіше, ніж ті, хто їздить в сухих умовах. Крім того, велосипедистам, які користуються велосипедом частіше або їздять більш агресивно, може знадобитися частіше прокачувати гальма.

Як правило, рекомендується прокачувати гідравлічні гальма щонайменше раз на рік.

обслуговування, гідравлічні, велосипед, гальма, відрегулювати, дискові

Однак, якщо ви їздите на своєму велосипеді велосипед частіше або в суворих умовах, вам може знадобитися частіше прокачувати гальма. Деякі виробники рекомендують прокачувати гідравлічні гальма кожні півроку, інші – раз на два роки. Важливо перевіряти рекомендації виробника для вашої конкретної гальмівної системи.

Якщо вас цікавить різниця в обслуговуванні між гідравлічними та механічними електричними гальмами велосипеда, ознайомтеся з нашою статтею, в якій детально розглядається ця тема.

Деякі загальні ознаки того, що гідравлічні гальма вашого велосипеда потребують промивання, включають в себе наступні:

  • Губчастий або м’який гальмівний важіль або педаль – якщо ваш гальмівний важіль або педаль відчувається м’яким і не чинить особливого опору, ймовірно, що в гальмівній системі є повітря.
  • Гальмівний важіль або педаль доходить до керма або підлоги – якщо гальмівний важіль або педаль можна витягнути до керма або підлоги, це ще одна ознака того, що в системі є повітря.
  • Зниження гальмівної сили – якщо ви помітили, що ваш велосипед зупиняється не так швидко, як раніше, або що вам потрібно більше натискати на гальмівний важіль чи педаль, щоб сповільнитися, це може бути ознакою того, що гальма потребують прокачування.
  • Шумні гальма – якщо ви чуєте скрип або скрегіт при натисканні на гальма, це може бути пов’язано з повітрям у системі або забрудненою гальмівною рідиною.
  • Візуальний огляд – якщо ви бачите будь-які ознаки витоку гальмівної рідини навколо гальмівного супорта, шланга або важеля, це свідчить про те, що гальмівна система потребує уваги.

Щоб повністю зрозуміти, як гідравлічні гальмівні датчики eBike впливають на обслуговування гальм, обов’язково прочитайте нашу статтю, яка пояснює, що це таке і як вони працюють.

Кроки для прокачування гідравлічних гальм велосипеда

Прокачування гальмівної системи є важливим завданням технічного обслуговування, яке може допомогти відновити працездатність гальм. Нижче наведено послідовність дій для видалення повітря з гідравлічних гальм велосипеда:

Підготовка та необхідні інструменти

Перед тим, як почати процес прокачування, вам потрібно зібрати кілька інструментів і матеріалів:

  • Гальмівна рідина, сумісна з вашою гальмівною системою
  • Набір для кровотечі, специфічний для вашої велосипедМодель гальма
  • Пляшка для збору старої гальмівної рідини
  • Чисті ганчірки, щоб прибрати будь-які розливи
  • Динамометричний ключ для затягування болтів з рекомендованим моментом затягування

Покрокова інструкція з прокачування гальм

  • Зніміть колесо з велосипеда, щоб отримати доступ до гальмівного супорта та важеля.
  • Прикріпіть пляшку-збірник до супорта і вставте в нього блок для видалення повітря, щоб запобігти надмірному розтягуванню поршнів.
  • Зніміть кришку бачка гальмівного важеля і долийте свіжу гальмівну рідину.
  • Під’єднайте комплект для видалення повітря до випускного отвору гальмівного супорта та випускного отвору гальмівного важеля відповідно до інструкцій виробника.
  • Повільно прокачайте гальмівний важіль, щоб видалити бульбашки повітря з системи, намагаючись не допустити пересихання резервуара.
  • Закрийте отвір для видалення повітря з супорта, а потім закрийте отвір для видалення повітря з гальмівного важеля.
  • Вийміть комплект для видалення повітря та витріть надлишки гальмівної рідини.
  • Встановіть колесо на місце та випробуйте гальма.
обслуговування, гідравлічних, велосипеда, гальм, відрегулювати, дискових

Типові помилки, яких слід уникати під час процесу

  • Якщо рівень гальмівної рідини буде занадто низьким, це може призвести до потрапляння повітря в систему.
  • Надмірне затягування комплекту для видалення повітря, що може призвести до пошкодження різьблення випускного отвору.
  • Занадто швидке натискання на гальмівний важіль, що може призвести до потрапляння більшої кількості повітря в систему.

Поради з догляду за велосипедом Гідравлічні Гальма

Належне обслуговування та догляд за гідравлічними гальмами велосипеда забезпечить їхню оптимальну роботу протягом тривалого часу. Ось кілька важливих порад для підтримання вашого велосипедгідравлічна система гальма:

  • Регулярний огляд і чистка: Регулярний огляд гальмівної системи на наявність будь-яких ознак зносу має вирішальне значення в підтримання їх довговічності. Переконайтеся, що гальмівні супорти, гальмівні колодки, ротори та гальмівні магістралі чисті та вільні від сміття та бруду.
  • Перевірка рівня гальмівної рідини: Гальмівна рідина є найважливішим компонентом гідравлічних гальм, і дуже важливо, щоб її рівень завжди був оптимальним. Регулярно перевіряйте рівень гальмівної рідини та за потреби доливайте її. Обов’язково використовуйте правильну гальмівну рідину, рекомендовану виробником.
  • Заміна зношених гальмівних колодок або пошкоджених роторів: Зношені гальмівні колодки або пошкоджені ротори можуть знизити ефективність гальмівної системи, що призведе до зменшення гальмівної сили. Регулярно перевіряйте гальмівні колодки та ротори на наявність ознак зносу та замінюйте їх за потреби.
  • Поради щодо запобігання потраплянню повітря в гальмівні магістралі: Повітря в гальмівних магістралях може суттєво вплинути на ефективність роботи гідравлічних гальм. Під час технічного обслуговування переконайтеся, що гальмівні магістралі добре продуті, щоб запобігти потраплянню повітря в систему.

Як часто потрібно обслуговувати гідравлічні гальма?

Гідравлічні гальма на велосипеді, як правило, потребують технічного обслуговування кожні 6-12 місяців. Однак частота технічного обслуговування може змінюватися залежно від таких факторів, як стиль їзди, рельєф місцевості та кліматичні умови. Для забезпечення оптимальної роботи гальм необхідно регулярно перевіряти та очищати гальмівну систему, перевіряти рівень гальмівної рідини, а також замінювати зношені гальмівні колодки або пошкоджені ротори.

Якщо ви хочете дізнатися більше про гідравлічні гальма електровелосипедів в цілому, не пропустіть наш повний посібник, який охоплює все, що вам потрібно знати, включаючи технічне обслуговування.

Що станеться, якщо не прокачати гальма велосипеда?

Якщо ви не продуваєте гідравлічні гальма велосипеда, бульбашки повітря можуть потрапити в гальмівні магістралі, що може зменшити або навіть повністю усунути гальмівну силу гальма. Це може призвести до небезпечних умов їзди та підвищити ризик нещасних випадків. Крім того, ігнорування необхідності продувки може призвести до подальшого пошкодження гальмівної системи, що призведе до дорогого ремонту або заміни. Важливо продувати велосипед гідравлічні Регулярно гальмуйте, щоб забезпечити оптимальну ефективність і безпеку.

Очищайте ротори після мокрої їзди

На мокрій дорозі на роторах дисків і гальмівних колодках накопичуються бруд і грязь. Щоразу, коли ви натискаєте на гальмо, шар бруду та бруду потовщується, і в кінцевому підсумку ефективність та потужність гальмування буде знижена.

Бруд, який не видаляється після мокрої їзди, скорочує термін служби ротора та колодок і знижує ефективність системи.

Сьогодні на ринку є багато засобів для чищення дискових гальм. Альтернативою є домашній метод “зроби сам” за допомогою чистих рушників та ізопропілового спирту. Нанесіть засіб на чисту тканину і протріть диск тільки в одному напрямку, не повертайтеся назад. Складайте матеріал після кожного проходу, щоб очистити його від жиру та бруду для наступного проходу.

Регулярно перевіряйте знос ротора

Ротори дисків виготовлені з металу, міцного матеріалу, але вони мають свій термін служби. Важливо періодично перевіряти їх знос, і це можна зробити, не знімаючи диск з колеса.

Товщина нового дискового ротора залежить від марки і становить приблизно 1.8 мм. Зазвичай диски можна використовувати до 1.5 мм. Мінімальна товщина надрукована (Min.Th=1.5) на роторі або перевірте на веб-сайті виробника, щоб перевірити.

Найнадійнішим методом перевірки зносу ротора є цифровий штангенциркуль. Відправна точка – 1.8 мм (новий), тому зробіть вимірювання та порівняйте. Ви також можете використовувати індикатори зносу ротора, такі як Birzman та Lifeline.

Інші ознаки зносу ротора можуть включати

  • Значне зниження гальмівної сили
  • Гальмівні важелі, які майже торкаються керма
  • Ротори, які мають глянцевий відтінок.

Дзеркальна поверхня роторів не означає, що їх потрібно міняти, якщо вони знаходяться в межах дозволених допусків. Цей блиск спричинений матеріалом гальмівних колодок, який з часом переноситься на ротори.

Дайте їм друге життя, видаливши глазур дрібним наждачним папером (нарізаним на маленькі квадратики, щоб решта аркуша залишалася чистою).

Перевірте, чи не деформовані ротори

Якщо ротори дисків деформовані, ви, ймовірно, почуєте це під час їзди. Іноді ротори можуть бути деформовані, навіть якщо ви нічого не помічаєте.

обслуговування, гідравлічні, велосипед, гальма, відрегулювати, дискові

Дискові ротори деформуються, коли вони перегріваються від гальмування, пошкоджуються в аварії, під час руху, якщо велосипед спирався безпосередньо на ротор або якщо на нього щось ставили (у вашому автомобілі)?).

Ось як перевірити, чи не деформовані ротори,

  • Зніміть колесо
  • Тримайте його за осі
  • Добре покрутіть його, щоб воно оберталося перед вами.
  • Слідкуйте за ротором.
  • Чи є у нього хитання або поворот правдивий? Якщо він дуже зігнутий, краще інвестувати в новий.

Якщо у вас вистачить терпіння, спробуйте використати інструмент для правки ротора, який поміщається на диск і може зігнути його назад у потрібну форму.

Як працюють гідравлічні дискові гальма

У найпростішому випадку гальмівний важіль переміщує рідину через систему, і ця рідина потрапляє на колодки, які натискають на ротор. Існує багато деталей, які роблять роботу одного гальма кращою за роботу іншого. Однак у своїй основі всі дискові гальма дуже прості. Причини, чому система настільки проста і працює так добре, полягають у наступному. Матеріали колодок і ротора забезпечують чудове тертя. Крім того, природні властивості рідин допомагають передавати зусилля на важелі без стиснення та поглинати надлишкове тепло.

Як працюють механічні дискові гальма

Механічні дискові гальма мають такі ж матеріали колодок і роторів, як і гідравлічні системи; тому вони мають дуже схожу гальмівну силу. Механічні системи відрізняються тим, що вони використовують стандартний гальмівний трос для приведення в дію гальма замість гідравлічної рідини. Механічні диски мають невеликий важіль на гальмівному супорті, який тягнеться за гальмівний трос, переміщуючи гальмівні колодки і зупиняючи велосипед велосипед. Перевагами механічних дискових гальм є більший вибір форми важеля, нижча вартість і легше регулювання. З іншого боку, оскільки механічні системи не використовують рідину, вони не такі потужні і не справляються з нагріванням так добре, як гідравлічні системи. З цієї причини на довгих спусках механічні гальма можуть не справлятися зі своїми функціями порівняно з гідравлічними аналогами.

Чому дискові гальма ефективніші

На відміну від ободних гальм, дискові гальма не залежать від того, чи є колесо прямим і круглим. Навіть якщо ви випадково вм’ялите або зігнете обод, з дисковими гальмами ви зможете впевнено гальмувати. Ще одна причина, чому дискові гальма більш ефективні, полягає в тому, що вони створюють велике тертя. Це тертя в поєднанні з вентиляцією на роторах дисків очищає ротор від сміття і дозволяє гальмам працювати за будь-яких умов. Зрештою, дискові гальма більш ефективні, оскільки потребують меншого обслуговування. Насправді, гідравлічні дискові гальма самі гальмують-підлаштовуються на знос колодок, вони не вимагають від вас цього відрегулювати їх.

Регулювання гальмівного супорта необхідне, якщо ви чуєте, як гальма труться, або якщо вони погано допомагають вам зупинитися. Перед регулюванням гідравлічного гальма натисніть на важіль, щоб визначити, чи потрібно видалити повітря з системи. Якщо при натисканні на важіль відчувається губка, вам потрібно продути систему. Найкраще віднести їх до місцевого магазину, де ними займуться професіонали. Однак, якщо важіль вільно рухається в межах свого діапазону, а потім має тверде відчуття, коли колодки потрапляють на ротор, ви можете продовжувати рух, не випускаючи повітря з системи.

Механічні та гідравлічні дискові гальма на електровелосипедах: Плюси і мінуси кожного з них

Електровелосипеди – це популярний засіб пересування, який поєднує в собі переваги традиційних велосипедів з перевагами сучасних технологій, забезпечуючи м’яке (а іноді й потужне) прискорення для велосипедиста. Оскільки електровелосипеди продовжують набирати популярність, одним з найважливіших елементів, на який слід звернути увагу як новим, так і досвідченим гонщикам, є гальмівна система. Важко уявити більш важливий елемент безпеки на велосипеді, а потреба в надійному та ефективному гальмуванні стає ще більш важливою, коли мова йде про підвищені швидкості та вагу, характерні для електровелосипедів.

Два найпоширеніші типи дискових гальм на електровелосипедах – механічні (також відомі як тросові) та гідравлічні. Вони обидва мають важіль на кермі та дисковий ротор на колесі, але відрізняються способом зачеплення гальмівних колодок на цьому дисковому роторі.

Обидва мають свої плюси і мінуси, і вибір між ними часто зводиться до особистих переваг, умов їзди і бюджету. Давайте зануримося в ключові відмінності між механічними та гідравлічні дискових гальм, щоб ми могли пролити світло на дискусію та допомогти вам прийняти обґрунтоване рішення.

Механічні дискові гальма: основи та переваги

Механічні дискові гальма працюють за простим принципом: коли ви натискаєте на гальмівний важіль, трос натягується, притискаючи гальмівні колодки до ротора диска, прикріпленого до колеса, сповільнюючи велосипед.

Коли справа доходить до дискових гальм, це настільки просто, наскільки це можливо, саме тому ви знайдете механічні дискові гальма на більшості бюджетних електровелосипедів. До недавнього часу було поширеним явищем, що електровелосипеди вартістю до 450 500 доларів завжди оснащувалися механічними дисковими гальмами, але це починає змінюватися, оскільки ціни на них продовжують знижуватися. Зовсім недавно компанія Lectric eBikes потрапила в заголовки газет, знову представивши модель Lectric XP 3.0 з гідравлічними дисковими гальмами при збереженні ціни на рівні 999.

Доступність за ціною

Завдяки своїй простоті, однією з головних переваг механічних дискових гальм є їхня вартість. Вони, як правило, дешевші у придбанні та обслуговуванні порівняно з гідравлічними аналогами.

Це може бути важливим вирішальним фактором для велосипедистів з обмеженим бюджетом або тих, кому не потрібні додаткові функції, які надаються гідравлічними системами.

Багато хто думає, що оскільки механічні дискові гальма дешевші, це означає, що вони не такі хороші. І хоча це правда, що гідравлічні диск гальма мають ряд переваг (і призводять до їх вищої вартості), механічні дисковий гідравлічні гальма все ще можуть бути дуже функціональними та ефективними.

Простота та обслуговування

Механічні гальма відносно прості в обслуговуванні. Регулювання та ремонт часто можна виконати без спеціалізованих інструментів, і система, як правило, більш поблажлива до ентузіастів “зроби сам. Більшість механічних дискових гальм можна обслуговувати одним інструментом: шестигранним ключем на 5 мм (хоча для деяких може знадобитися 4 мм або 6 мм, залежно від моделі або завдання).

Якщо ви подорожуєте на довгі дистанції або мандруєте – або просто не маєте купи спеціалізованих велосипедних інструментів у гаражі – можливість відремонтувати гальма за допомогою загальнодоступних інструментів може бути великою перевагою.

Однак технічне обслуговування – це палиця з двома кінцями, коли мова йде про механічні дискові гальма. Їх легше обслуговувати (наприклад, немає гідравлічних ліній, які потрібно продувати), але вони вимагають набагато частішого технічного обслуговування. Поодиноким велосипедистам, можливо, доведеться возитися з гальмами лише раз на кілька місяців, але тим, хто щодня їздить на роботу, доведеться регулювати механічні гальма кілька разів на місяць, оскільки троси регулярно розтягуються від постійного використання.

Модуляція

Хоча механічні гальма можуть не забезпечувати такий же рівень модуляції (здатність змінювати гальмівну силу), як гідравлічні механічних дискових гальм, вони все ще забезпечують достатній контроль для більшості повсякденних та приміських велосипедистів.

Якщо ви не є технічним райдером і не берете участі в гонках, то, швидше за все, вам не завадить зменшена модуляція механічних гальм диск гальма. Але коли справа доходить до більш складних видів їзди, особливо гірських велосипедів, підвищена модуляція, доступна в гідравлічних гальмах, є важливою особливістю.

Гідравлічні дискові гальма: Крок вперед

Гідравлічні дискові гальма складніші за механічні, оскільки в них використовується герметична система, заповнена гідравлічною рідиною (також званою гальмівною рідиною). Коли ви натискаєте на гальмівний важіль, він проштовхує рідину через систему, змушуючи гальмівні колодки притискатися до ротора диска.

Гідравлічні гальма використовуються в автомобілях вже протягом століття, але в електровелосипедах вони почали ставати популярними лише в останні 5-7 років. До цього вони здебільшого розглядалися як предмет розкоші лише на найкращих велосипедах. Зараз, однак, ви знайдете їх як на бюджетних моделях, так і на більш дорогих електровелосипедах (хоча моделі вищого класу мають значно якісніші гідравлічні гальма).

Потужність і точність

Однією з найбільших переваг гідравлічних дискових гальм є чудова гальмівна сила та точність. Гідравлічні гальма вимагають меншого зусилля для спрацьовування, і вони більш рівномірно передають це зусилля на ротор. Це означає, що легке натискання на важіль гідравлічного гальма може призвести до сильного гальмування.

Багато людей використовують лише один палець для натискання на гальмівний важіль на гідравлічних дискових гальмах, залишаючи більше пальців на кермі для кращого контролю.

Додаткове гальмівне зусилля також може бути корисним на важких електровелосипедах або вантажних електровелосипедах, особливо при перевезенні пасажирів.

Краща модуляція

Гідравлічні дискові гальма забезпечують кращу модуляцію порівняно з механічними гальмами. Цей чудовий контроль дає змогу ефективніше гальмувати за різних умов, що особливо корисно для гірських велосипедів або їзди по нерівній місцевості.

Знову ж таки, якщо ви любительський велосипедист, який не надто напружується на технічній місцевості, вам, швидше за все, не доведеться надто турбуватися про нюанси модуляції гальм.

Невибагливість в обслуговуванні

Гідравлічні дискові гальма потребують менше регулярного обслуговування, ніж механічні, тому що вони саморегулюються-відрегулювати на знос колодок. Для звичайних велосипедистів може бути достатньо щорічної заміни гальмівних колодок, хоча для тих, хто їздить частіше, може знадобитися заміна колодок кілька разів на рік.

Для більшості велосипедистів, особливо для тих, хто їздить переважно на роботу або на відпочинок, вам ніколи не знадобиться прокачувати гідравлічні дискові гальма або замінювати масло. Однак, електричним гірським велосипедам може знадобитися виконувати ці дії частіше, особливо на більш складних, але також схильних до обслуговування гідравлічних дискових гальмах, які можна знайти на дорогих електричних гірських велосипедах.

Тому, хоча гідравлічні гальма потребують обслуговування набагато рідше, ніж механічні, коли воно необхідне, воно, як правило, більш складне і може вимагати професійної допомоги в місцевому веломагазині.

Вердикт: Зважуємо всі “за” і “проти

Коли справа доходить до вибору між механічними та гідравлічними дисковими гальмами для вашого електровелосипеда, це значною мірою залежить від ваших конкретних потреб, стилю їзди та бюджету.

Гідравлічні гальма пропонують чудові характеристики з точки зору потужності, точності та модуляції. Вони є фантастичним вибором, якщо ви часто їздите горбистими місцевостями, берете участь у пригодах на бездоріжжі або просто хочете отримати найкращу продуктивність і готові за це платити. Вони також допомагають уникнути небезпечної ситуації, яка може виникнути, коли новачки не доглядають за своїми механічними гальмами належним чином, дозволяючи тросам розтягуватися до точки, в якій гальмівна сила знижується до небезпечного рівня.

З іншого боку, механічні дискові гальма (при належному обслуговуванні) все ще забезпечують достатню гальмівну силу для більшості водіїв і умов, особливо для тих, хто використовує електровелосипед для поїздок на роботу або неспішних поїздок. Низька вартість, простота і легкість в обслуговуванні роблять їх практичним вибором для багатьох ситуацій.

На закінчення, хоча гідравлічні дискові гальма, як правило, перевершують механічні за ефективністю та контролем, важливо пам’ятати, що механічні гальма мають свої переваги, які не варто випускати з уваги. Їм може не вистачати початкової потужності та точної модуляції гідравлічних систем, але вони все ще ефективні, надійні та більш ніж достатні для багатьох райдерів та сценаріїв їзди.

У світі електровелосипедів, де швидкість може перевищувати швидкість традиційних велосипедів, безпека має першорядне значення, і ефективність ваших гальм відіграє вирішальну роль. Якщо ви регулярно їздите в складних умовах, таких як круті спуски або пересічена місцевість, додаткові інвестиції в гідравлічні гальма можуть бути цілком виправдані завдяки покращеній гальмівній здатності та контролю.

Проте, якщо ви зазвичай їздите по рівних, асфальтованих дорогах або під помірним нахилом, і основними критеріями для вас є доступність і простота обслуговування, то механічні дискові гальма повинні добре вам служити. Хоча вони не можуть запропонувати навороти гідравлічних систем, вони все одно забезпечують надійну роботу і безпеку, що є основною роллю будь-якої гальмівної системи.

Перш за все, яку б гальмівну систему ви не обрали, життєво важливо підтримувати її в належному стані і регулярно перевіряти на безпеку. Зрештою, навіть найкраща гальмівна система може працювати настільки добре, наскільки добре за нею доглядають.

Будьте в курсі останніх новин, підписавшись на Electrek в Google News. Ви читаєте Electrek – експертів, які щодня повідомляють новини про Tesla, електромобілі та зелену енергію. Обов’язково відвідайте нашу домашню сторінку для отримання всіх останніх новин, а також слідкуйте за Electrek на та LinkedIn, щоб залишатися в курсі подій. Не знаєте з чого почати? Дивіться останні огляди на нашому каналі YouTube.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top