Огляд 2023 Trek Fuel EXe | Цей абсолютно новий легкий електронний гірський велосипед є найбільш непомітним…

Продукт

Позитивні сторони

Мік Віл відгукується про Trek Fuel EXe

Після двох років розробки, Trek Fuel EXe запускається як абсолютно новий електричний гірський велосипед для 2023 року. Fuel EXe має на меті заповнити прогалину між Rail (повноцінним електровелосипедом Trek для великих подорожей) та звичайним Fuel EX, і побудований навколо унікального, ніколи раніше не баченого двигуна, який, як стверджується, є одним з найтихіших та найлегших на ринку. Разом з тонким акумулятором та карбоновою рамою Fuel EXe важить близько 18 кг у найлегшій конфігурації, що на 5 кг легше, ніж Rail. Це ставить його в пряму конкуренцію з Specialized Levo SL та Orbea Rise. двома велосипедами, які мають значну перевагу в категорії легких e-MTB. Отже, що саме приносить новий Trek Fuel EXe на вечірку? І як його новий двигун працює на стежці? Ми тестували його протягом останніх кількох тижнів, щоб з’ясувати!

Дивіться наш огляд Trek Fuel EXe тут:

огляд, 2023, trek, fuel

Загалом, це дуже чиста система, і в поєднанні з компактним двигуном та тонкою нижньою трубою, Fuel EXe робить чудову роботу, щоб не виглядати як електронний маунтінбайк.

огляд, 2023, trek, fuel

Огляд Trek Fuel EXe

У той час як Rail створений на базі ендуро-байка Slash, Trek Fuel EXe. це, по суті, електрифікована версія трейлового велосипеда Fuel EX. Він оснащений 29-дюймовими колесами, хоча має трохи більший хід завдяки 150-міліметровій вилці та 140-міліметровому ходу задніх коліс завдяки чотирибалковій підвісній платформі ABP.

Для виготовлення рами Fuel EXe було використано вуглецеве волокно OCLV Mountain, а двокомпонентна сплавна качалка приводить в дію задній амортизатор через кріплення підшипника цапфи. На відміну від звичайних моделей Fuel EX, Rail та Slash, які оснащені фірмовим амортизатором Trek Thru Shaft, Fuel EXe використовує звичайний задній амортизатор.

огляд, 2023, trek, fuel

Компактний двигун TQ

Trek Fuel EXe оснащений абсолютно новим і надзвичайно компактним двигуном, який був розроблений у співпраці з баварською компанією TQ.

Компанія TQ раніше була відома завдяки виробництву мотора-монстра потужністю 120 Нм, який був знайдений у Haibike Flyon. Взявши той самий запатентований механізм Harmonic Pin-Ring (HPR), ці розумні німці зменшили його до мінімуму, щоб створити, як вони вважають, найлегший і найменший електровелосипедний двигун на ринку.

Складений лише з двох рухомих частин, привід HPR не потребує ременя або додаткових шестерень, і він обертається зі швидкістю, втричі меншою, ніж звичайний двигун. Стверджується, що завдяки спрощеній конструкції конструкція HPR має меншу кількість робочих частот, що зменшує не лише загальну кількість децибел, вироблених двигуном, але й знижує “тональність” (читай: дратівливість) звуку.

Незважаючи на свою компактну форму, двигун HPR50 німецького виробництва забезпечує крутний момент 50 Нм та пікову потужність 300 Вт. TQ стверджує, що цей двигун має найвищу щільність крутного моменту на ринку, пропонуючи при цьому плавну подачу потужності практично без затримок.

огляд, 2023, trek, fuel

Це теж криваве світло

За даними TQ, двигун HPR50 важить всього 1.85 кг. Це легше, ніж SL 1 від Specialized.1 мотор (1.95 кг), двигун Ride 60 від Fazua (2.3 кг), Shimano EP8 (2.6 кг) та Bosch Performance CX (2.79 кг).

Щоб максимально використати перевагу у вазі, двигун HPR50 працює в парі зі скромним акумулятором на 360 Вт-год. Заявлена вага. 1.83 кг, що помітно легше, ніж батарея на 360 Вт-год, яка використовується в Orbea Rise (2.2 кг), і приблизно така ж вага, як у меншого акумулятора Specialized Levo SL на 320 Вт-год (1).8 кг). Компактна батарея дозволяє зробити нижню трубу набагато тоншою, що призводить до подальшої економії ваги.

Якщо скласти двигун і батарею разом, ось як виглядає загальна вага системи в порівнянні з новим Fuel EXe і його двома основними конкурентами;

  • Trek Fuel EXe (двигун 50 Нм, батарея 360 Вт-год). 3.68 кг
  • Спеціалізований Levo SL (двигун 35 Нм, батарея 320 Вт-год). 3.75кг
  • Orbea Rise (двигун 60 Нм, батарея 360 Вт-год). 4.8 кг

На відміну від Levo SL та Rise, акумулятор Fuel EXe можна легко зняти з рами без необхідності знімати мотор. Це означає, що ви можете заряджати його в велосипеді або окремо, якщо у вас немає розетки у вашому сараї. Trek стверджує, що ви можете повністю зарядити батарею всього за дві години за допомогою швидкого зарядного пристрою.

Trek також запропонує 160-ватний акумулятор Range Extender, який можна буде придбати окремо за 1 199 австралійських доларів. Акумулятор, що збільшує запас ходу на 40%, розроблений таким чином, щоб поміститися в стандартний відсік для пляшки з водою з додаванням вбудованого ремінця для безпеки. На жаль, акумулятор Range Extender не буде доступний в Австралії до кінця 2022 року.

огляд, 2023, trek, fuel

Охайний, інтегрований дисплей

Так само, як і спеціалізовані системи Levo та Rocky Mountain Altitude Powerplay, Trek Fuel EXe має дисплей, інтегрований безпосередньо у верхню трубу. Цей 2-дюймовий O-LED екран є центром управління велосипедом, з єдиною кнопкою, яка вмикає та вимикає систему. Ця ж кнопка використовується для перегортання чотирьох сторінок, на яких відображаються ключові показники, включаючи стан акумулятора, швидкість їзди, середню швидкість, потужність велосипедиста, потужність двигуна та приблизний діапазон. Завдяки інтегрованому дисплею, Fuel EXe не має місця для обмежувача повороту керма Knock Block, тому він повністю відсутній.

огляд, 2023, trek, fuel

Непомітний двокнопочний контролер знаходиться поруч з лівою ручкою, що дозволяє перемикатися між режимами допомоги Eco, Mid та High. Утримування верхньої кнопки також активує режим Walk, який передає потужність на заднє колесо, коли ви зійшли з велосипеда і рушаєте в гору.

Bluetooth і ANT дозволяють системі TQ з’єднуватися з головним пристроєм GPS і мобільним телефоном. Інші функції можна розблокувати за допомогою програми Trek Central, яка пропонує навігацію та інтеграцію зі сторонніми програмами. За допомогою програми ви можете налаштувати рівні допомоги двигуну, а також отримати рекомендації щодо тиску в шинах та підвіски, якщо ви використовуєте TireWiz та AirWiz.

Загалом, це дуже чиста система, і в поєднанні з компактним двигуном та тонкою нижньою трубою, Fuel EXe робить чудову роботу, щоб не виглядати як електронний MTB.

огляд, 2023, trek, fuel

Можливість зміни геометрії кефалі

Оскільки громіздкий двигун не заважає, на компроміси в компонуванні підвіски та геометрії Trek Fuel EXe доводиться йти нечасто. Наприклад, довжина ланцюга становить вражаючі 440 мм, що досить мало, враховуючи 29-дюймове заднє колесо та 2.5-дюймовим кліренсом шини. Trek також вирішив дотримуватись стандартної відстані між втулками Boost та 55-міліметрового ланцюга, тож тут немає нічого незвичайного з точки зору стандартів.

З перекидним чипом Mino Link, встановленим у нижньому положенні, Fuel EXe має 64.Кут нахилу головки 7°, 76.7° кута нахилу сидіння та 38.5-міліметрове падіння BB. У високому положенні ці кути збільшуються на 0.5° і підйом вилки майже на 7 мм.

У тому ж положенні High Trek також заявляє, що шини Fuel EXe можна використовувати як кефаль з кліренсом 27.5-дюймове заднє колесо. Однак це вплине на потужність двигуна та точку відсікання на 25 км/год, оскільки наразі користувачі не мають можливості регулювати окружність заднього колеса в системі TQ.

огляд, 2023, trek, fuel
огляд, 2023, trek, fuel

Технічні характеристики Trek Fuel EXe

На 2023 рік буде запропоновано шість моделей Trek Fuel EXe. Лише три з них будуть доступні в Австралії, починаючи з 9 499 австралійських доларів за модель Fuel EXe 9.5, а максимальна ціна. 12 999 AUD за Fuel EXe 9.8 XT.

Всі моделі Fuel EXe використовують той самий двигун TQ-HPR50, акумулятор на 360 Вт-год та карбонову раму OCLV. В осяжному майбутньому не буде моделей зі сплаву.

Велосипед, який ми тестували. топова модель Fuel EXe 9.9 XX1 AXS, який у Штатах буде продаватися за приголомшливою роздрібною ціною 13 999 доларів США (це приблизно 20 000 австралійських доларів)!). Він оснащений підвіскою RockShox рівня Ultimate, карбоновими колесами Bontrager Line Pro, цільним карбоновим штоком і виносом RSL, трансмісією SRAM XX1 AXS, гальмами Code RSC і виносним штоком Reverb AXS. Хоча ця модель не буде доступна в Австралії, за винятком бездротового зв’язку, специфікація не надто відрізняється від 9-ї моделі.8 XT. Як завжди, наш огляд не буде зосереджений на окремих компонентах, а скоріше на важливих речах, які є спільними для всієї лінійки: рама, керованість, підвіска та система приводу.

огляд, 2023, trek, fuel

2023 Trek Fuel EXe 9.8 XT

огляд, 2023, trek, fuel

  • Рама | Гірське вуглецеве волокно OCLV, конструкція підвіски ABP, хід 140 мм
  • Вилка | RockShox Lyrik Select, амортизатор Charger 3, зміщення 44 мм, хід 150 мм
  • Амортизація | RockShox Super Deluxe Select, RT Damper, 205×60 мм
  • Привід | TQ-HPR50, піковий крутний момент 50 Нм
  • Акумулятор | TQ 360Wh
  • Колеса | Bontrager Line Elite 30, карбонові диски OCLV, внутрішня ширина 29 мм
  • Шини | Bontrager SE5 Team Випуск 2.5 дюймів спереду ззаду
  • Трансмісія | Shimano XT 1 × 12 з тринадцятьма кривошипами Espec Race Carbon 34T Crankset 10-51T Cassette
  • Гальма | Shimano XT 4-поршневі
  • Шина | Bontrager RSL Integrated, OCLV Carbon, 27.5 мм підйому, 820 мм ширини
  • Шток | Bontrager RSL інтегрований, карбон OCLV, довжина 45 мм
  • Підсідельний штир | Bontrager Line Elite, 34.Діаметр 9 мм, хід: 100 мм (S), 150 мм (M), 170 мм (L), 200 мм (XL)
  • Сідло | Bontrager Arvada, аустенітні рейки
  • Заявлена вага | 18.1 кг
  • RRP | 12,999 AUD

2023 Trek Fuel EXe 9.7

огляд, 2023, trek, fuel

  • Рама | Гірське вуглецеве волокно OCLV, конструкція підвіски ABP, хід 140 мм
  • Вилка | Fox Rhythm 36, демпфер GRIP, зміщення 44 мм, хід 150 мм
  • Амортизація | Fox Float X, серія Performance, 2-позиційний демпфер, 205×60 мм
  • Привід | TQ-HPR50, піковий крутний момент 50 Нм
  • Батарея | TQ 360Wh
  • Колеса | Bontrager Line Comp 30, легкосплавні диски, внутрішня ширина 29 мм
  • Шини | Bontrager XR5 Team Issue 2.5 дюймів спереду ззаду
  • Трансмісія | Shimano SLX 1 × 12 з тринадцятьма Espec Race Alloy 34T Crankset 10-51T Cassette
  • Гальма | Shimano Deore 4-Piston
  • Шина | Bontrager Line, сплав, 27.5 мм підйом, 780 мм ширина
  • Шток | Bontrager Elite, довжина 45 мм
  • Підсідельний штир | TranzX Dropper, 34.Діаметр 9 мм, хід: 100 мм (S), 150 мм (M), 170 мм (L-XL)
  • Сідло | Bontrager Arvada, Austentite Rails
  • Заявлена вага | 19.05 кг
  • RRP | 10,999 AUD

2023 Trek Fuel EXe 9.5

  • Рама | Гірське вуглецеве волокно OCLV, підвіска ABP, хід 140 мм
  • Вилка | RockShox 35 Gold RL, амортизатор Motion Control, зміщення 44 мм, хід 150 мм
  • Амортизація | RockShox Deluxe Select, амортизатор RT, 205×60 мм
  • Привід | TQ-HPR50, піковий крутний момент 50 Нм
  • Батарея | TQ 360Wh
  • Колеса | Герметичні підшипникові втулки Bontrager, легкосплавні диски Alex MD35, внутрішня ширина 34 мм
  • Шини | Bontrager XR5 Team Issue 2.5 дюймів спереду ззаду
  • Трансмісія | Shimano Deore 1 × 12 з тринадцятьма кривошипами Espec Plus 34T Crankset 10-51T Cassette
  • Гальма | Shimano MT420 4-поршневі
  • Шина | Bontrager Rhythm Comp, сплав, підйом 15 мм, ширина 750 мм
  • Винос | Сплав Bontrager, довжина 50 мм
  • Підсідельний штифт | TranzX Dropper, 34.Діаметр 9 мм, хід: 100 мм (S), 150 мм (M), 170 мм (L-XL)
  • Сідло | Bontrager Arvada, Austentite Rails
  • Заявлена вага | 19.93 кг
  • RRP | 9,499 AUD

Шум. це ще не все, але як же приємно їхати на тихому велосипеді. І в цьому відношенні модель Fuel EXe встановлює абсолютно новий стандарт, який, як ми очікуємо, інші бренди намагатимуться наслідувати протягом наступних кількох років.

огляд, 2023, trek, fuel

Відповідність розмірів Trek Fuel EXe

На відміну від звичайного Fuel EX, який випускається в шести розмірах, Trek Fuel EXe буде доступний лише в чотирьох. Для наших тестувальників зі зростом 175-178 см ми обрали Medium, який має винос 452 мм.

У нас було мало нарікань на розміри, хоча стандартне кермо комічно широке. 820 мм. Вони були швидко обрізані до більш традиційної ширини 780 мм, яка виявилася кращою для 45-міліметрового “віртуального” штока.

Хоча підсідельна труба великого діаметру приємна і коротка, 150-міліметровий підсідельний шток обмежував нашу свободу рухів під час крутих спусків та на трамплінах. Ми б хотіли бачити 170-180 мм дросель на велосипеді з такими ж можливостями, як у цього.

огляд, 2023, trek, fuel

В іншому кокпіт Fuel EXe. це комфортне місце завдяки приємному сідлу Bontrager та ручках з фіксацією. Кут нахилу підсідельної труби не надто крутий, з нейтральним розподілом ваги, що не створює навантаження на руки. Завдяки довгим підсідельним трубам є багато можливостей регулювання для тих, хто хоче змістити сідло вперед для більш агресивного підйому.

У чому Fuel EXe дійсно схожий на e-MTB, так це в його добротності. Хоча двигун TQ-HPR50 дуже компактний, товсті карбонові шатуни e13 значно збільшують ширину педалей. Ми виміряли Q-Factor на рівні 195 мм, що ширше, ніж у будь-якого іншого e-MTB, який ми тестували, і приблизно на 20 мм ширше, ніж у звичайного гірського велосипеда. Багато гонщиків не відчують різниці, і дійсно, ширша посадка може покращити вашу загальну стабільність на велосипеді. Однак, любителям пласких педалей потрібно бути обережними при їзді по глибоких коліях, а тим, у кого чутливі коліна, може здатися, що Q-Factor занадто широкий для комфортної їзди.

огляд, 2023, trek, fuel

Налаштування підвіски

Задній амортизатор Trek Fuel EXe розроблений для роботи з 30% просіданням, що стало можливим завдяки анодованим градієнтам RockShox Super Deluxe.

Хосе Гонсалес з лабораторії підвіски Trek пояснив нам, що Fuel EXe має дещо нижчий рівень важеля порівняно зі звичайним Fuel EX, а задній амортизатор був налаштований на середнє стиснення. Мета тут. забезпечити більшу підтримку, щоб впоратися з додатковою вагою акумулятора та двигуна. Через більшу силу демпфування, що генерується амортизатором, ми прагнули до того, щоб регулятори стиснення були відсунуті від нейтрального положення. Висока швидкість була встановлена на мінус два клацання (повністю відкрита), а низька швидкість була встановлена на мінус одне клацання. Відскок був встановлений на пару кліків швидше, ніж на половині, щоб відповідати нашим тестувальникам вагою 68-75 кг.

Спереду стоїть нова вилка RockShox Lyrik 2023 року, яка оснащена новою пружиною DebonAir та амортизатором Charger 3. RockShox рекомендує додаткові 10 фунтів на квадратний дюйм для цієї вилки, коли вона встановлюється на e-MTB, але ми вважаємо, що цей тиск є занадто високим у парі з амортизатором Charger 3, який дуже добре підтримує амортизацію. В результаті ми встановили тиск на 10 фунтів на квадратний дюйм менше, ніж рекомендовано в таблиці, відскок на швидшій стороні, швидкісне стиснення на мінус один клік, а регулятор низької швидкості встановили на кілька кліків легше нейтрального положення.

огляд, 2023, trek, fuel

Вага Trek Fuel EXe

Підтверджена вага нашого тестового велосипеда Trek Fuel EXe XX1 AXS. 18.6 кг, без педалей і з безкамерними шинами.

Це вражаюча вага для електровелосипеда з повною підвіскою, особливо якщо врахувати агресивні шини Bontrager, потужні гальма та амортизатор Piggyback. Проте, він не такий легкий, як деякі з його конкурентів;

  • Спеціалізована Levo SL Expert. 17.84 кг
  • Orbea Rise M10. 18.38 кг
  • Trek Fuel EXe XX1 AXS. 18.6 кг
  • Спеціалізована вилка Kenevo SL Expert. 19.12 кг

Якщо врахувати, що Fuel EXe. єдиний велосипед у цьому списку з карбоновими колесами та шатунами, а також цільним кокпітом, його вага стає трохи менш вражаючою. Враховуючи те, що Fuel EXe, як стверджується, має найлегшу систему приводу, ми підозрюємо, що частина додаткової ваги знаходиться в самій рамі. Це непогано, особливо якщо це означає, що він має жорсткіше та міцніше шасі.

огляд, 2023, trek, fuel

Що Trek Fuel EXe робить добре?

Під час їзди на Trek Fuel EXe перше, що ви помічаєте, або, точніше, не помічаєте, це те, наскільки тихий двигун TQ-HPR50. Без сумніву, це найтихіший електровелосипед, на якому ми коли-небудь їздили.

Загальний рівень шуму низький, а крок двигуна значно менш помітний, ніж у інших двигунів, на яких ми їздили. Замість того, щоб гудіти або скиглити, двигун TQ-HPR50 видає більш стриманий звук, який трохи нагадує легкий вітерець, що свистить крізь дерева. Крім того, на спусках немає дратівливого клацання, яке характерне для новітніх трансмісій Shimano та Bosch. Мотор TQ має вбудоване вільне колесо, яке дозволяє ведучому колесу від’єднуватися від кривошипів, щоб мінімізувати опір, але, незважаючи на це, ми не змогли виявити жодного явного шуму під час спуску на кам’янистих стежках.

огляд, 2023, trek, fuel

Дійсно, двигун і шасі добре демпфіровані, з дуже малою вібрацією або деренчанням. Під час їзди з нашим тестовим велосипедом Canyon Spectral:ON, який має кавернозну виносну трубу та двигун Shimano EP8, різниця в рівні шуму була вражаючою. Шум. це ще не все, але як же приємно, коли ти їдеш на тихому велосипеді. І в цьому відношенні Fuel EXe встановлює абсолютно новий стандарт, який, як ми очікуємо, інші бренди намагатимуться наслідувати протягом наступних кількох років.

Спочатку приглушений двигун створював ілюзію, що він надає нам менше допомоги. Це пояснюється тим, що передача потужності менш очевидна, ніж більш гучний і скигливий двигун. Однак, поглянувши на наші середні швидкості їзди, ми незабаром розвіяли цю ілюзію.

Звичайно, у порівнянні з більш потужними 85-90 Нм двигунами на ринку, він не такий потужний, що й очікувано. Під час нашого стандартного тесту на запас ходу (докладніше про це нижче) швидкість підйому на велосипеді Fuel EXe коливалася на рівні 14 км/год, порівняно з 18 км/год на велосипеді, обладнаному EP8. Це означає, що на Fuel EXe вам доведеться працювати більше, якщо всі ваші друзі катаються на повноцінних електровелосипедах.

огляд, 2023, trek, fuel

Проте, якщо ви їздите на своєму електровелосипеді лише по синглтреку в режимах Eco або Trail, то двигун TQ, швидше за все, задовольнить ваші потреби. Це особливо стосується легких та підтягнутих велосипедистів, які знайдуть 50 Нм крутного моменту майже ідеальними для їзди по трейлових трасах.

Добре демпфована підвіска без зайвих зусиль

Тихим є не лише двигун, а й система Trek Fuel EXe, яка забезпечує приємну амортизацію, що доповнюється чіткою відсутністю будь-яких хлюпаючих звуків від нового амортизатора Charger 3 на вилці.

Карбонове шасі відчувається міцним і надійним, без жодного натяку на скручування або надмірний прогин під навантаженням. Якимось чином вдається досягти цього відчуття, не відчуваючи при цьому жорсткості чи колючості, а натомість пропонуючи зручну платформу, яка дозволяє досить сильно натискати на неї, не боячись бути покараним за менш прорахований вибір лінії.

огляд, 2023, trek, fuel

Першокласна підвіска чудово грає на цьому, коли ви долаєте бурхливі спуски. Середній хід Lyrik особливо хороший, пропонуючи купу підтримки з великою кількістю контролю демпфування великих ударів, що спонукає вас відпустити гальма, коли гравітація бере гору.

Хоча підвіска хороша, варто визнати, що Fuel EXe не такий м’який, як Rail. Незважаючи на меншу загальну вагу, він не може монструозно тягнутись по відкритій місцевості, як це робить Rail.

Fuel EXe бере гору, коли траса стає звивистішою, але при цьому від вас не вимагається перебільшення зусиль на кермі. Менший і коротший акумулятор зменшує вагу в напрямку до виносної труби, допомагаючи централізувати і знизити центр маси велосипеда. У поєднанні з міцною рамою, у Fuel EXe дуже мало недостатньої поворачиваемости. Порівняно з більшими та важчими електровелосипедами, на ньому ніколи не відчувається, що він намагається виштовхнутись чи від’їхати від вас.

огляд, 2023, trek, fuel

Відмінна керованість та розподіл ваги роблять Fuel EXe легшим велосипедом для менш досвідчених гонщиків. Для більш просунутих пілотів Fuel EXe забезпечує повністю захоплюючу якість їзди. Так, це все ще 18-кілограмовий велосипед, але він набагато грайливіший, ніж важчий Rail, а коротші ланцюгові стійки допомагають заохочувати витівки з вискакуванням переднього колеса.

Він занурюється в повороти, не вимагаючи постійних умовлянь, і він також добре піднімається в повітря, підтримуючи стабільну траєкторію, не змушуючи вас відчувати себе мимовільним пасажиром. Підвіска дуже добре поглинає несвоєчасні приземлення, коли щось йде не так, а функція Hydraulic Bottom Out збільшує хід амортизатора на останніх 20% ходу. Хоча ущільнювальне кільце вказувало на те, що ми багато разів використовували повний хід, жодного разу ми не змогли виявити його під час їзди.

огляд, 2023, trek, fuel

З чим вона бореться?

Хоча прогресивна підвіска RockShox на Trek Fuel EXe пропонує відро контролю на високих швидкостях, вона відчуває себе досить агресивно демпфірованою на менших вібраціях. Це особливо стосується нового Lyrik, який не здивував нас своєю здатністю реагувати на невеликі нерівності, передаючи більше зворотного зв’язку до наших рук.

Вилка на нашому тестовому велосипеді помітно покращилася за першу дюжину поїздок, оскільки ущільнення та втулки притерлися, і не можна заперечувати неймовірну підтримку та контроль, які забезпечує демпфер Charger 3. Однак, Fuel EXe не забезпечив якості їзди, подібної до Cloud, особливо у порівнянні з плаваючим Spectral:ON, який ми тестували разом з ним. З цієї причини нам було б цікаво випробувати Fuel EXe 9.7, щоб побачити, чи забезпечує його підвіска Fox більш гнучку їзду.

Зауважимо, що більш важкі та агресивні гонщики можуть не отримати таких же відчуттів, як ми. І треба сказати, що амортизаційна підтримка робить Fuel EXe дуже чутливим і приємним велосипедом для їзди. Проте, для тих, хто прагне максимально комфортної їзди по найскладнішому рельєфу, швидше за все, краще підійде модель Rail.

огляд, 2023, trek, fuel

Загалом ми були вражені зручною та природною підтримкою від двигуна TQ-HPR50. Він не стрибає і не перенапружується, пропонуючи приємний прогресивний діапазон потужності, який робить його передбачуваним і легким для модуляції на складних підйомах. Точка відсікання на 25 км/год. це приблизно настільки ж плавна, наскільки це можливо, і оскільки двигун працює настільки тихо, що важко сказати, коли він від’єднався від кривошипів.

Нам знадобилося кілька поїздок, щоб звикнути до цього, оскільки іноді може виникнути затримка перед тим, як починає вмикатися потужність. Здається, що найкраще він реагує на зниження передачі з дещо вищою частотою обертання, хоча ми не виявили, що він настільки ж добре реагує на швидкі зміни обертів порівняно з деякими іншими електровелосипедними двигунами.

Існує можливість налаштувати двигун TQ через додаток Trek Central, який дозволяє налаштувати відгук на педаль, коефіцієнт допомоги та максимальну потужність кожного з трьох режимів. На жаль, додаток не був доступний до публічного запуску Fuel EXe, тому ми ще не встигли погратися з цими можливостями налаштування. Ми будемо досліджувати більше цієї функціональності протягом наступних тижнів їзди.

огляд, 2023, trek, fuel

Який діапазон ви можете отримати з Trek Fuel EXe?

Залежно від рельєфу місцевості, більшість наших поїздок на Trek Fuel EXe зазвичай набирали 1000-1300 м висоти на відстані 30-38 км. Ми здебільшого використовували середній рівень потужності, який забезпечує оптимальний баланс для їзди по рівнинній місцевості.

Нам дуже допомогло те, що стан заряду батареї відображається у відсотках, а оцінка залишкового часу роботи та запасу ходу виявилася напрочуд точною. Коли заряд акумулятора доходить до останніх 10%, потужність двигуна автоматично знижується на кілька ступенів, щоб допомогти зберегти те, що залишилося. Однак він не зовсім кульгає додому, зберігаючи корисний рівень підтримки аж до 0%. Коли ви нарешті приготували гусака, відсутність опору через двигун TQ означає, що їздити на Fuel EXe, використовуючи лише людську силу, не так вже й жахливо.

Щоб побачити, як ефективність Fuel EXe порівнюється безпосередньо з деякими іншими електровелосипедами, які ми розглядали, ми піддали його нашому стандартному тесту на дальність пробігу. Той самий гонщик крутить педалі на підйомі з середнім ухилом 10%, з двигуном на найпотужніших обертах, а потім мчить назад на спуск по одноколійці. Ідея полягає в тому, щоб побачити, яку висоту і скільки кіл кожен велосипед може подолати на одному заряді, зберігаючи при цьому змінні величини максимально постійними.

Ось як показав себе Fuel EXe у нашому тесті на дальність;

огляд, 2023, trek, fuel

  • Norco Sight VLT (Shimano EP8, акумулятор 900 Вт-год). 2 478 м підйому (12).8 заїздів)
  • Rocky Mountain Altitude Powerplay (Dyname 4.0, 720Wh Battery). 2,108м сходження (10.9 заїздів)
  • Cube Stereo Hybrid 160 (Bosch Gen 4, акумулятор 625 Вт-год). 1 800 м підйому (9).3 заїзди)
  • Canyon Spectral:ON (Shimano EP8, батарея 630Wh). 1 570 м підйому (8 заїздів)
  • Orbea Rise (Shimano EP8-RS, батарея 360Wh). 1 388 м підйому (7.2 забіги)
  • Спеціалізований Levo SL (SL 1.1, акумулятор 320 Вт-год). 1,377 м підйому (7.1 пробіг)
  • Trek Fuel EXe (TQ-HPR50, акумулятор 360Wh). 1 312 м підйому (6).8 заїздів)
  • Спеціалізована модель Kenevo SL (SL 1).1, 320 Вт-год акумулятор). 1 053 м підйому (5).5 заїздів)

Як ви можете бачити з цих цифр, Fuel EXe вдалося досягти значно більшої дальності, ніж Kenevo SL, і не тільки тому, що він має батарею більшої ємності. Fuel EXe також легший, оснащений швидкісними шинами і має більш ефективну підвіску.

Однак, він не отримав стільки ж, скільки Levo SL, і на це є свої причини. Двигун Levo SL з крутним моментом 35 Нм, природно, менш вибагливий до пального, оскільки він забезпечує меншу середню швидкість їзди. Це робить Fuel EXe помітно швидшим велосипедом на підйомах, що не враховано в даних нашого тесту на дальність.

Враховуючи, що Orbea Rise має батарею тієї ж ємності, що і Fuel EXe, і більш потужний двигун на папері, як вдалося досягти більшого запасу ходу?? Просте пояснення. це шини. Rise M10, який ми тестували, був оснащений легшими та набагато швидшими шинами Maxxis Dissector та Rekon, що, ймовірно, пояснює різницю.

Звичайно, можна було б отримати більший запас ходу від Fuel EXe, встановивши шини з більш низьким профілем, а також використовуючи нижчі налаштування допоміжних систем для зменшення споживання енергії. Як тільки акумулятори Range Extender стануть доступними, власники Fuel EXe зможуть збільшити запас ходу на 40%, що дозволить їм наблизитися до деяких електровелосипедів з більшою ємністю.

огляд, 2023, trek, fuel

Компонентні максимуми мінімуми

Як згадувалося раніше, ми не будемо зупинятися на компонентах нашого Trek Fuel EXe 9.9 Тестовий велосипед XX1 AXS. І, по правді кажучи, не так вже й багато можна сказати про цей надсучасний комплект, про який ми не говорили раніше.

Ми здебільшого ігнорували технології TireWiz та AirWiz, частково тому, що експериментували з налаштуваннями шин та підвіски. Однак ми заглибимось у їхню функціональність тепер, коли у нас є доступ до додатку Trek Central, який працює в парі з датчиками, надаючи реальні показники та рекомендації.

огляд, 2023, trek, fuel

Варто звернути увагу на нові шини Bontrager SE5, які встановлюються на кожну модель Fuel EXe. Ці 2.Шини шириною 5 дюймів мають рисунок протектора, натхненний Minion DHR II, та подвійну суміш гумової суміші, що поєднує жорсткішу гуму 61a в центральній частині протектора та м’якшу гуму 50a для блоків для проходження поворотів. Вони побудовані на каркасі Core Strength, який поєднує в собі захист боковини та посилення під протектором для захисту від проколів. В результаті ми отримали міцну, довговічну та добре демпфіровану шину, яка не є надто жорсткою на трасі, а також має передбачувану поведінку на широкому діапазоні поверхонь. Ці шини є пристойними універсалами, хоча вони не такі липкі, як гумова суміш Maxxis 3C або шини Specialized T9. Якби це був наш велосипед, ми б, швидше за все, встановили щось м’якше спереду, щоб трохи більше кусатися.

На нашому тестовому велосипеді були деякі дрібні недоліки, наприклад, деренчливий важіль перемикання передач на задньому дропауті. На щастя, цей важіль можна зняти, хоча ви втратите зручний шестигранний ключ на 6 мм. Це не має особливого значення, оскільки рульова труба вилки оснащена мультиінструментом Bontrager BITS всередині. Інструмент може бути трохи складно зняти, і ми також виявили, що біти мають звичку розхитуватися, дозволяючи їм торохтіти всередині керма. Після того, як я затягнув, Fuel EXe повернувся до свого блаженного безшумного стану.

Нам подобається, що дисплей TQ знаходиться на одному рівні з верхньою трубкою, хоча було б непогано бачити годинник на одному з екранів даних. Опція відображення каденції також була б корисною, особливо під час звикання до потужності двигуна TQ. Контролер має приємну на дотик платформу з чутним, але стриманим “біп”, коли ви перемикаєте рівні допомоги. Однак для переходу в режим прогулянки потрібно постійно натискати на верхню кнопку великим пальцем, що незручно, коли ви тримаєтеся за поруччя і штовхаєте велосипед на крутому і слизькому схилі.

огляд, 2023, trek, fuel

В іншому вся електрика на Fuel EXe виявилася повністю функціональною. Можливість легко зняти акумулятор буде корисною функцією для тих, кому потрібно заряджати його окремо від велосипеда, і нам подобається, що основний зарядний порт розташований високо на виносній трубі, де він захищений товстою гумовою заглушкою. Усередині також є автоматичний замок, вбудований в роз’єм основного акумулятора, що практично виключає будь-які шанси на те, що кабель відірветься під час стрибків вниз по стежці. Звичайно, це лише дрібні деталі, але вони також є чіткими ознаками добре продуманого дизайну.

Trek Fuel EXe проти Specialized Levo SL та Orbea Rise

За останній рік ми провели багато часу на борту двох основних конкурентів Trek Fuel EXe: спеціалізованих Levo SL та Orbea Rise. Тож як ці велосипеди порівняти?

Specialized Levo SL

огляд, 2023, trek, fuel

Specialized випустили Levo SL на початку 2020 року, що показує, наскільки сильно відстали від Trek та більшості інших брендів. Ні, Levo SL не був першим легким електровелосипедом, який з’явився на ринку, але саме він узаконив цю категорію.

Levo SL створений на основі моделі SL 1.1 мотор, який ви також знайдете в Kenevo SL та велосипеді Creo e-Road. Цей двигун видає 35 Нм пікового крутного моменту, що робить його значно менш потужним порівняно з двигуном TQ в моделі Fuel EXe. Він також набагато гучніший, видаючи дратівливо ниючий звук, до якого гонщику потрібен час, щоб звикнути. Однак, SL 1.1 двигун пропонує більш інтуїтивну передачу потужності, а також краще справляється з високочастотним педалюванням.

З точки зору якості їзди, Levo SL забезпечує помітно більш пружну та активну роботу підвіски, що робить його зручним велосипедом для їзди по пересіченій місцевості. Він має на 10 мм більше ходу ззаду, хоча кінематика підвіски та налаштування амортизатора також відчуваються легшими порівняно з Fuel EXe. Ми виявили, що на Levo SL легше опуститися на дно, і відчуття різкіші з амортизатором Float DPX2.

огляд, 2023, trek, fuel

Керованість Levo SL приємна і жвава, хоча переднє рульове управління трохи легке зі зміщеною на 51 мм вилкою, що призводить до деякого посмикування на швидкості. Для порівняння, Fuel EXe відчуває себе краще збалансованим у діапазоні швидкостей їзди завдяки міцному шасі та добре демпфованій підвісці. Без сумніву, це більш сучасний велосипед з двох, що робить дворічний Levo SL трохи застарілим.

Також слід сказати, що Fuel EXe вбиває його за вартістю порівняно з Levo SL. Levo SL Expert, який ми протестували, оснащений вилкою Fox 36 GRIP2 та амортизатором Float DPX2, легкосплавними колесами Roval, трансмісією SRAM GX/X01 та гальмами Code RS. Для порівняння, Fuel EXe 9.8 XT має аналогічний рівень підвіски, але з груповим набором Shimano XT, карбоновими колесами, карбоновими кривошипами та цілісним карбоновим кокпітом. Незважаючи на більш високі технічні характеристики, Fuel EXe продається на 2100 австралійських доларів дешевше, що робить його набагато привабливішим.

Orbea Rise

огляд, 2023, trek, fuel

Orbea Rise з’явився невдовзі після Levo SL наприкінці 2020 року, хоча він взяв дещо інший такт, взявши готовий двигун Shimano EP8 і відтюнінгувавши його, щоб зменшити піковий крутний момент до 60 Нм. Orbea також розробила власну прошивку “RS” для японського двигуна, яка має на меті забезпечити більш природне відчуття передачі потужності, одночасно підвищуючи ефективність. Потім він був поєднаний з меншим акумулятором на 360 Вт-год і чудово витонченою карбоновою рамою, щоб забезпечити повну вагу велосипеда від 16 кг.2 кг.

Більш продумана модель Rise M10, яку ми тестували, коштувала 18.38 кг, хоча він був оснащений легкими шинами Maxxis, які відчували себе дещо недоречно. З більш підходящою гумою Rise, ймовірно, мав би вагу, аналогічну вазі Fuel EXe.

Хоча співвідношення ціни та якості у Orbea краще, ніж у Specialized, воно все одно не таке вражаюче, як у Fuel EXe. Rise M10 поставляється з блискучою підвіскою Factory Series Fox, трансмісією Shimano SLX/XT та легкосплавними колесами Race Face, але продається на дві тисячі дорожче, ніж Fuel EXe 9.8 XT.

огляд, 2023, trek, fuel

На трасі Rise ближчий до Fuel EXe. Геометрія досить схожа, хоча шасі Rise не відчувається таким міцним, коли його сильно штовхати. Це також зводиться до більш крутого кута нахилу голови (65.5° проти 64.7°), і це також пов’язано з підвіскою, яка трохи чутливіша до перепадів висот. Це забезпечує приголомшливе зчеплення з дорогою та комфортну їзду, хоча і не таку підтримку, як у Fuel EXe.

Говорячи про підвіску, ми були б не проти бачити як Rise, так і Fuel EXe з 150 мм заднього ходу, як у Levo SL. Звісно, це легкі електровелосипеди, але подорож є подорож, і ми все ще говоримо про 18-кілограмові велосипеди, які здатні їхати дуже швидко по пересіченій місцевості. Тим не менш, будь-яке збільшення може призвести до того, що вони занадто далеко вторгнуться на територію своїх більших, потужніших братів і сестер (Wild FS та Rail).

Ми виявили, що двигун Rise’ EP8-RS видає приголомшливу потужність, а додаток E-Tube дозволяє вам налаштувати реакцію на прискорення та характер допомоги для кожного налаштування, залежно від того, як ви хочете, щоб потужність була максимальною. Однак, стандартна настройка працює дуже добре, з Rise. ефективним виконавцем, який відчуває себе природно та інтуїтивно на стежці, з невеликим збільшенням потужності для подолання складних ділянок на технічному підйомі.

Як згадувалося раніше, привід Shimano EP8 набагато шумніший, ніж мотор TQ Fuel EXe, який практично безшумний у порівнянні з ним. як на підйомах, так і на спусках. Ми також віддаємо перевагу чіткій інтеграції системи TQ з її яскравим і легким для читання дисплеєм на верхній трубі. Стандартний дисплей на Rise. це досить сувора розподільна коробка з парою крихітних світлодіодів. За додаткову плату ви можете оновити його до дисплея Shimano EM800, хоча він поставляється з додатковими проводами, які додають безладу в кокпіті. Вона досить функціональна, але не така акуратна, як Fuel EXe.

огляд, 2023, trek, fuel

Вирок Flow

Trek Fuel EXe. чудовий приклад того, наскільки далеко зайшла технологія e-MTB. Це не тільки фантастичний на вигляд велосипед, який має невеликі габарити, але й вражаючу продуктивність при вражаюче легкій вазі.

Унікальний двигун TQ працює приголомшливо тихо, і для багатьох гонщиків його потужність 50 Нм буде ідеальною. Більш важким людям і тим, хто прагне максимальної потужності з максимальним запасом ходу, все одно краще підійде модель Rail з потужним двигуном Bosch. Rail також має більш високу якість їзди, яка підходить для бездумного бомбардування найкрутіших спусків.

Для порівняння, Fuel EXe. це більш захоплюючий велосипед, і він винагороджує активного пілота, який прагне працювати і грати з місцевістю. Він чуйно реагує та весело їздить по звивистій одноколійній дорозі, з такою ж керованістю та геометрією, яку, як ми очікуємо, ми побачимо в наступному поколінні Fuel EX.

Хоча підвіска не є дуже м’якою на дрібних нерівностях, вона забезпечує чудову підтримку та неймовірний контроль на високих швидкостях. Разом з міцним шасі, Fuel EXe демонструє добре демпфіровану їзду, яка дозволяє уникнути сильних ударів і незручних приземлень, незважаючи на те, що він не має тонни ходу.

Дійсно, для тих райдерів, які шукають щось середнє між звичайним гірським велосипедом та електровелосипедом, Fuel EXe представляє один з найпривабливіших варіантів на сьогоднішній день.

огляд, 2023, trek, fuel

огляд, 2023, trek, fuel

Copyright © 2023 Flow Mountain Bike

Найкращі гірські електричні велосипеди: 7 найкращих гірських електричних велосипедів у 2023 році

Ця публікація може містити партнерські посилання, які допомагають підтримувати Discerning Cyclist на належному рівні. Дізнайтеся більше.

Як і життя, їзда на гірському велосипеді може бути важкою роботою, коли ви їдете в гору, а в наступну мить розважаєтесь на вільних колесах під гору. Але що, якби підйоми були такими ж веселими, як і спуски? Зустрічайте гірські електровелосипеди та їхню допомогу, що викликає посмішку.

Електричні гірські велосипеди призначені для велосипедистів усіх здібностей та різного віку, які бажають насолодитися поїздками по пересіченій місцевості або отримати задоволення від спеціалізованих парків для гірських велосипедів. Це наш путівник по найкращим гірським велосипедам, доступним зараз.

Найкращі гірські електронні велосипеди

Завдяки найкращим у своєму класі компонентам від Bosch, ви можете брати цей електровелосипед з собою куди завгодно і коли завгодно. Повна підвіска та 12-швидкісна передача допомагають велосипеду адаптуватися.

Підходить для гірських велосипедистів, які хочуть перейти на електровелосипед. Турбо-велосипеди від Specialized. популярне видовище в гірських велопарках, і на те є вагома причина.

Гірський велосипед початкового рівня з простим двигуном на втулці в задньому колесі. Для початківців, які хочуть вперше виїхати на бездоріжжя.

Завдяки 100 мм передньої підвіски, Talon більше підходить для легких трас. Тим не менш, він може з радістю адаптуватися до поїздок по асфальту.

Хоча багато електровелосипедів використовують двигун Shimano EP8, Orbea спеціально налаштували його відповідно до специфікацій Rise.

Завдяки рамі з вуглецевого волокна та легкій електричній системі, Fuel EXe є частиною наступного покоління гірських електричних велосипедів.

Cannondale. ще один титан велосипедної індустрії, а Moterra. для райдерів, яким подобаються всі види гірських поїздок. трейл, крос-кантрі та час від часу даунхіл-парк.

Що таке гірський електричний велосипед?

Електричний гірський велосипед схожий на звичайний гірський велосипед, але з додатковою функцією допомоги педалей або дросельної заслінки. Як і звичайні гірські велосипеди, вони призначені для їзди по пересіченій, брудній та горбистій місцевості.

Широкі шиповані шини та підвіска. спереду або спереду і ззаду. допомагають велосипеду впоратися з важкими умовами. Широке кермо допомагає водієві зберігати контроль, а великі дискові гальма зупиняють велосипед, навіть коли він рухається на швидкості.

Електрична частина e-MTB складається з двигуна, акумулятора та дисплея або блоку управління. Двигун, який забезпечує додатковий привід, розміщується або в задньому колесі (найдешевші електровелосипеди використовують цей тип), або навколо колінчастого валу велосипеда. Цей тип двигуна широко відомий як середній.

Бортова батарея забезпечує живлення двигуна, а дисплей дозволяє водієві контролювати налаштування двигуна. Більшість електричних гірських велосипедів мають різні налаштування допомоги, таким чином, можна врахувати різні ситуації їзди.

Батареї електровелосипедів, безумовно, потребують зарядки, але витрати на це, за великим рахунком, досить незначні.

Для кого призначені гірські велосипеди?

Коли електровелосипеди почали набувати масової популярності, можливо, саме гірські велосипеди отримали найбільший попит серед велосипедистів. Це сталося тому, що вони дозволили всім велосипедистам зняти напругу з підйомів і більше насолоджуватися спусками. чи то пологими спусками в парках і громадських місцях, чи чимось більш адреналіновим у місцевому парку гірських велосипедів.

Однак електричні гірські велосипеди призначені не лише для того, щоб мчати вгору та летіти вниз. Дійсно, багато досліджень показали, що велосипедисти, які їздять на гірських електровелосипедах, витрачають майже стільки ж енергії, скільки й ті, хто їздить на звичайних гірських велосипедах.

З додатковою підтримкою велосипедисти, як правило, їдуть далі та швидше, отримуючи більше задоволення від їзди та покращуючи свою фізичну форму. Це усвідомлення призвело до появи відносно нового покоління гірських велосипедів з електричним приводом. Вони мають спарену електричну допомогу, яка все ще забезпечує потужність на підйомі, але не гальмує керованість велосипеда під час спуску з іншого боку пагорба.

Хоча деякі електричні гірські велосипеди можуть пристосовуватися до їзди по асфальту, вони не є ідеальним типом велосипеда для поїздок на роботу та з роботи. Кострубаті шини. це тягар на твердих поверхнях, і велика кількість підвіски стає непотрібною.

Гірські електричні велосипеди Плюси Мінуси

Купівля електричного гірського велосипеда? Ознайомтеся з нашою таблицею і оцініть всі “за” і “проти.

Я. Супермен: огляд гірського електровелосипеда Trek Fuel EXe

  • Дописувачі Ars
  • 12/17/2022 12:07 pm
  • Категорії: АвтомобіліОзнайомтеся з версією без підсилювача на arstechnica.com

огляд, 2023, trek, fuel

читач Коментарі та думки власників

148 з Я знову відкрив для себе велосипед після кількох тижнів карантину. Спочатку я просто крутив педалі на своєму дешевому велосипеді зі сталевою рамою по сусідству. Після кількох поїздок до мене дійшло, що це гора велосипед! Тож я взяв його на найближчу стежку. Ця перша захоплююча поїздка назавжди закарбувалася в моїй пам’яті. Ранішнє сонце, що пробивається між деревами, коли олені тікають, звук шин на ущільненій землі та дурна посмішка на моєму обличчі, коли я їхала швидко, фліртуючи на межі катастрофи. або принаймні болю. через свою недосвідченість на стежках. Я був зациклений на тому, щоб їхати на велосипеді в землю, отримуючи збочене задоволення кожного разу, коли щось ламалося, і я модернізував його. Врешті-решт я перейшов на Trek Fuel EX 7, і мені це подобається. Fuel EX. це сімейство трейлових гірських велосипедів Trek з повною підвіскою, призначених для різних рельєфів, від плавного до технічного. Як і кожна модель в лінійці Trek, він поставляється в широкому діапазоні рівнів обробки, включаючи алюмінієві та карбонові рами. (Мій EX 7 має сплавну раму.) В даний час версія EXe доступна лише для найвищих специфікацій 9.x велосипедів з карбоновими рамами, але є надія, що в найближчому майбутньому з’явиться варіант з алюмінієвою рамою.

  • огляд, 2023, trek, fuel

    Поспілкувавшись з командою Trek, ми вирушили на приватні стежки Trek і протестували Fuel EXe 9.9 XX1 AXS. Я випробував велосипед і порівняв його з повноцінним електровелосипедом Trek, Rail. Fuel Exe, хоч і помітно менш потужний, ніж Rail, керувався і відчувався більше як традиційний велосипед, але з прискоренням, необхідним для підйому на схили.

    огляд, 2023, trek, fuel

    Я виявив, що став ставитися до педалей на Rail з двигуном Bosch більше як до дросельної заслінки, даючи йому чверть ходу педалі, щоб піднятися на наступний невеликий нахил. З EXe я весь час крутив педалі. це було просто легше, ніж на аналоговому велосипеді. Хоча було дуже приємно обговорювати дизайн велосипеда з його творцями та їздити на ньому стежками Trek, справжнім випробуванням для мене було вийти на стежки, якими я звик їздити (і на яких я розбивався). На той час, коли мені довелося повернути велосипед до Trek, я проїхав на ньому щонайменше 100 миль, і мені було сумно бачити, як він їде. EXe виглядає як гірський велосипед, їде як гірський велосипед, і звучить як гірський велосипед, але я можу їхати далі і довше. Trek приділяє багато уваги звуку двигуна, а точніше не звук. Я навіть не чув його, коли їхав по місту. Під час їзди лісом я міг почути його лише на високих обертах, та й то ледь-ледь. Коли я виїжджаю на стежку, я хочу бачити, нюхати, чути і відчувати природу. EXe досить тихий для цього. Можна легко забути, що EXe. це електронний велосипед. Відчуття, наче їдеш на звичайному трейловому велосипеді, але без перегородок. Спуски були природними, підвіска RockShox з легкістю поглинала нерівності, і я не думав двічі про те, щоб нахиляти велосипед на поворотах. Замість того, щоб бути перешкодою, я підозрюю, що додаткова вага від акумулятора та двигуна додає стабільності, знижуючи центр ваги. Саме на підйомах ви згадаєте, що це електровелосипед, або просто вирішите повірити, що день тренувань у спортзалі окупився. Двигун з крутним моментом 50 Нм забезпечує достатню потужність, щоб ви могли піднятися на пагорб, відчуваючи, що це вдвічі менше зусиль, ніж зазвичай. Під час візиту до Trek я помітив, що двигун TQ використовує пару невеликих тензодатчиків для вимірювання прогину колінчастого шпинделя. Система використовує цей вхідний сигнал для визначення зусилля, з яким ви натискаєте на педалі. наскільки сильно ви натискаєте на педалі. і підсилює ваш вхідний сигнал. На трасі я знайшов це дуже природним. Велосипед їде як звичайний гірський велосипед, тому що ви керуєте ним, як звичайним гірським велосипедом, крутячи педалі сильніше або слабше. У вас просто ноги Супермена. Ще одне зауваження щодо підйому: не забувайте перемикатися на нижчу передачу. З EXe ви можете їздити пологими трасами з невеликими підйомами та спусками без необхідності перемикання передач. Мотор TQ допомагає вам крутити педалі на невеликих підйомах, долаючи ці ділянки швидше, ніж ви могли собі уявити. Але на довших і крутіших підйомах ви все ще можете застрягти. Як тільки я не забував перемикатися щоразу, як на моєму EX 7, все було гаразд.

Остерігайтеся шкідливих звичок

Неакуратне перемикання передач. лише одна з поганих звичок, яких ви можете набути, використовуючи EXe. Поганий вибір лінії може бути ще одним. Подібно до мого переходу з хардтейлу на повну підвіску, під час їзди на Fuel EXe я виявив збільшення здатності долати підйоми. Жорсткі та нерівні ділянки траси були не такими страшними, а електровелосипед з повною підвіскою дуже поблажливо ставився до мого поганого вибору ліній. Я також виявив, що став менше турбуватися про збереження імпульсу на поворотах або роликах, тому що велосипед міг просто компенсувати це. Кожного разу, коли я падав на EXe, це було через те, що я зачепив педаль. Чим більше я їхав, тим більше мені вдавалося зменшити частоту і тяжкість цих подій, але завжди відчував вагання, часто попередньо здригаючись на вузьких ділянках траси. Я був сповнений рішучості зрозуміти, що стоїть за цим, тому я виміряв Q-фактор як для Fuel EXe, так і для мого старого Fuel EX 7, дорожній просвіт педалей і ширину педалей.

Підвіска обох велосипедів була налаштована відповідно до рекомендацій Trek для моєї ваги. Я знайшов 1.На 5 см більший дорожній просвіт у EX 7 та на 3 см жорсткіший Q-Factor. Ці відмінності в розмірах можуть бути одним з пояснень моїх падінь.

Однак тут може бути щось інше. З EXe я використовував іншу поведінку педалювання, ніж на аналогових велосипедах. Моїм інстинктом на EXe було продовжувати крутити педалі, щоб двигун продовжував штовхати мене. Втрата усвідомлення того, де знаходяться педалі в 3D-просторі, іноді призводила до того, що я в’їжджав прямо в корінь або камінь.

Я зміг позбутися цієї поганої звички, частково завдяки налаштуванню реакції на педалі через додаток Trek Central, щоб зробити педалювання більш природним. Я все ще іноді шкрябав, крутячи педалі на більш крутих і жорстких поворотах, але я вирішив не регулювати налаштування підвіски велосипеда.

EXe може навіть зробити вас кращим гірським велосипедистом

Що таке ebike? Ваші ноги знатимуть, коли ви почнете крутити педалі. (Це той, що зліва; червоний. Fuel EX 7.

Дев’ять миль на моїй помірно технічній місцевій трасі на моєму Fuel EX 7 залишили мені відчуття, що у мене майже закінчився бензин.

Той самий маршрут на Fuel EXe: Швидший час, нижчий пульс і достатньо енергії, щоб проїхати ще одне коло.

Моїм початковим припущенням, коли я почав їздити на Fuel EXe на знайомих технічних трасах, було те, що я різко збільшу швидкість, зменшу час проходження кола і майже не тренуватимусь. Я знайшов різницю більш нюансованою. Моя швидкість зросла приблизно на 10 відсотків, і час проходження кола також покращився. Але найдраматичнішою зміною було те, що я міг просто їздити довше. Мотор, безумовно, врятував мої ноги на підйомах і рівнинах, і в результаті моя середня швидкість зросла, але загальний час проходження кола не зменшився так різко, як я припускав. Це, швидше за все, пов’язано з розчаровує повільним темпом поліпшення моїх навичок. Ніщо не допомогло мені усвідомити це краще, ніж ранок, коли я пропустив вперед більш вправного велосипедиста на аналоговому велосипеді. Навіть на 14 000 км пробігу цей велосипед не робить вас більш вправним гонщиком.

І все ж, я думаю, що їзда на EXe покращила мої навички катання на гірському велосипеді просто тому, що я міг їздити більше. Моя стійка на велосипеді покращилась, а швидкість проходження поворотів зросла, оскільки я отримав більше зчеплення з дорогою завдяки кращому розподілу ваги. Я також усвідомив свої звички до комфортного гальмування і навмисно працював над їх зменшенням. Я повторно проїхав складні ділянки, щоб покращити свій вибір лінії, і не думав двічі про те, щоб піднятися на пагорб, щоб знову пройти складну ділянку спуску. На моєму EX 7 я був би витертий через півтори години на цих трасах. Але з Fuel EXe я легко проїхав ще годину, а це набагато більше часу для тренувань. Тим не менш, я почав відчувати додаткову вагу EXe на руках і плечах під час довших поїздок.

Я використовував один з моїх улюблених маршрутів, щоб порівняти враження від їзди на Fuel EX 7 і Fuel EXe. Мій фітнес-додаток показав невелике збільшення середньої швидкості і, як наслідок, зменшення загального часу для дев’ятимильної петлі, але найбільш значущою різницею був мій середній пульс. Відчуття на трасі підтверджують ці цифри. Поїздка була трохи швидшою, але набагато легшою.

Якщо ви любите їздити на велосипеді, але хочете їздити далі і довше, цей велосипед для вас. Якщо у вас закінчується бензин, перш ніж ви закінчите повторно проїжджати складні ділянки, щоб покращити свої навички, цей велосипед для вас. Якщо вам подобається фізична форма, яку ви отримуєте від трейлової їзди, але ви хочете уникнути пікових навантажень, цей велосипед для вас. Якщо ваша фізична форма (або її відсутність) чи вік даються взнаки, але ви все ще прагнете радості від катання на трейлері, тоді цей велосипед для вас.

очевидно, що електровелосипед допоможе вам не відставати в групових поїздках. У випадку з EXe, він виглядає настільки схожим на аналогову версію Fuel, що інші велосипедисти можуть не помітити, що це електровелосипед. Він також чудово підходить для легких відновлювальних поїздок, і якщо ви хочете відточити свої технічні навички, відновлюючись після важкої траси, тим краще.

Для досвідчених гірських велосипедистів двигун середньої потужності 50 Нм на EXe забезпечує достатню потужність, щоб допомогти, не виконуючи всю роботу. (Якщо ви просто жадаєте максимальної потужності, зверніть увагу на Trek Rail та його двигун з крутним моментом 85 Нм).)

Велике застереження щодо цього конкретного велосипеда. це ціна. 14 000. це великі гроші, особливо для велосипеда. Найдешевший електронний велосипед Fuel. EXe 9.5, який коштує менше половини ціни EXe. 6 500.

І, звичайно, пуристи гірських велосипедів, які жадають молочної кислоти, що накопичується в їх квадроциклах, вирішать залишитися з традиційним гірським велосипедом. Але, що б ви не обрали для катання, я сподіваюся побачити вас на стежках. Я буду їхати лісом, світло пробиватиметься крізь дерева, і на моєму обличчі буде дурна посмішка. і, мабуть, трохи крові на гомілці.

Новий гірський велосипед Trek Fuel EXe: Готовий до зльоту?

огляд, 2023, trek, fuel

Як передати це відчуття?? Trek повинен знайти обґрунтовану відповідь на це питання найближчим часом. Тому що одне з найважливіших нововведень сезону 2023 року має надихнути людей, які до цього часу виключали для себе можливість їздити на електровелосипеді, надаючи безпрецедентний досвід їзди.

Електровелосипеди процвітають. За останні три-чотири роки продажі б’ють усі рекорди. Це стосується не лише Європи, але й усього світу. Більшість виробників велосипедів будуть задоволені цим, оскільки вони вже давно визнали цей сегмент двигуном, який рухатиме галузь у середньостроковій перспективі. Водночас вони вважають, що 43 відсотки всіх нових велосипедів, проданих у Німеччині в 2021 році, мали електронний привід. Отже, 57 відсотків потенційних покупок чекають, щоб бути використаними тут.

Ніяких компромісів

За цими рішеннями про покупку стоять люди. Деякі з них переконані відмовитися від електричної допомоги для їзди на велосипеді. Для них електровелосипеди здаються занадто важкими і занадто потужними. Їм довелося б адаптувати свій улюблений стиль їзди до електровелосипеда, а вони, зрозуміло, не мають бажання цього робити. Вони воліють продовжувати користуватися своїм традиційним, звичайним велосипедом.

Саме цих людей Trek хоче переконати, що зараз існує категорія електровелосипедів, де ніхто не повинен відступати. Перший результат цієї ідеї. Fuel EXe. Це електронний гірський велосипед з ходом підвіски 150 міліметрів для вилки та 140 міліметрів для заднього трикутника, 29-дюймовими колесами та трансмісією HPR50 від TQ, яка також щойно була представлена. З кутом нахилу сидіння 77 градусів та кутом нахилу голови близько 65 градусів, Fuel EXe розкриває свій характер як більш агресивний трейловий велосипед, який явно тяжіє до ендуро.

огляд, 2023, trek, fuel

Секрет легкості

Щоб знайти цільову групу для цього велосипеда, Trek уважно придивився до того, хто їздить на таких велосипедах, які не мають електронного приводу. Хто вони?? Як вони їздять на цих велосипедах? На якій місцевості? І, очевидно, виробник прийшов до висновку, що вони мають справу з людьми, які їздять на велосипеді, а не їздять на ньому. Вони віддають перевагу технічно складній місцевості, де важлива жвавість, швидко перекидаючи велосипед з одного боку на інший, перестрибуючи через перешкоди або грайливо кружляючи на найкрутіших поворотах.

Тому вага відіграє вирішальну роль. Геометрія рами, звичайно. Так само, як і міцність електронного приводу. У моделі Fuel Ex Trek вирішує цю формулу наступним чином: трохи більше 18 кілограмів, ланцюг довжиною 440 міліметрів та 50 ньютон-метрів крутного моменту. Тестові райдери з усіх напрямків, гірського та електронного маунтінбайку, змогли змиритися з цими параметрами після багатьох кілометрів на трасах.

огляд, 2023, trek, fuel

Ідеальне відкриття

У подальшому перетворенні на повноцінний велосипед компанія Trek, безумовно, виграла від того, що привід TQ значно полегшує виробникам розробку електровелосипеда, який не має літери “E”. Для надзвичайно маленького двигуна з його вагою всього 1850 грамів і Q-фактором 135 міліметрів майже достатньо використовувати нижній кронштейн, який можна взяти з рами звичайного велосипеда. Так само легко не помітити тонкий акумулятор на 360 ват-годин у виносній трубі. Ви також марно шукатимете складні ребра охолодження. Гармонійна передача pin-ring, що використовується в HPR50, вимагає відносно мало енергії від акумулятора, працює без значного тертя її компонентів, а також обертається досить повільно. Це також означає, що майже не утворюється відпрацьоване тепло, яке повинно відводитися у продуманий. і візуально помітний. спосіб.

огляд, 2023, trek, fuel

Оскільки їх невеликі обсяги дозволяють це, двигун та акумулятор сидять дуже низько в карбоновій рамі. Це опускає центр ваги значно нижче, що сприяє стабільності їзди і дозволяє вам розширити межі можливого.

У пошуках безшумного

З іншого боку, те, що можна почути від двигуна, зазвичай знаходиться поза вашим контролем. Однак багато хто з вас знає з власного досвіду, що рівень шуму має великий вплив на враження від їзди. Зрештою, їзда на велосипеді часто пов’язана з відчуттям природи. Дратує, коли двигун постійно це заглушає. Перед тим, як представити новинку, Trek доклав чимало зусиль, щоб проаналізувати, як HPR50 в моделі Fuel EXe порівнюється з конкурентами. Все вказує на те, що акустика не буде тим фактором, який змусить зацікавлених осіб ухилитися від цього ебайку. У відповідних тестах в акустичній лабораторії привід виявився не безшумним, а дуже тихим. Крім того, звуки, які він видає, кажуть, що вони знаходяться в діапазоні, який людське вухо вважає досить приємним.

огляд, 2023, trek, fuel

Без фальшивої скромності

У будь-якому випадку, Trek, здається, повністю переконаний у потужності приводу, а також у міцності велосипеда з його рамою та системою підвіски. Fuel EXe залишає враження справжнього нового початку, а не тестової кулі. Ми інтерпретуємо глибину моделі, з якої починається Trek, як показник цього. Ви можете вибрати одну з шести моделей. від 6,499 євро за модель початкового рівня, Fuel EXe 9.5, до 14 999 євро за топ-модель Fuel EXe 9.9 XX1 AXS. Три з цих моделей коштують понад 10 000 євро. При бажанні в цьому, безумовно, можна розпізнати частку типової американської самовпевненості, яка любить повідомляти про свою перевагу в конкуренції, серед іншого, за допомогою ціни.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top